Folosită pe avioane de mai multe decenii, cutia neagră va fi obligatorie şi pe maşinile noi din 2024.
Publicitate
Dispozitivul va putea înregistra viteza, frânarea, poziţia maşinii, starea acesteia, frecvenţa activării sistemelor de siguranţă, înainte şi după un accident rutier. Aceste date vor fi folosite ulterior în justiţie, dar şi în ceea ce priveşte rezolvarea problemelor legate de asigurări.
Alături de cutia neagră, care nu poate fi dezactivată, maşinile vor trebui să aibă un sistem inteligent de adaptare a vitezei, dar şi un "alcolock", un dispozitiv care împiedică maşina să pornească dacă şoferul are un nivel al alcoolemiei peste limita legală.
Tehnologiile trebuie să fie prezente pe toate maşinile noi din Uniunea Europeană din 7 iulie 2024, scrie La Stampa.
Răspunsul este nu, conform sursei citate, deoarece aparatul nu va înregistra date despre posesorul maşinii sau despre şofer. Datele vor fi, cel mult, disponibile doar pentru autorităţile naţionale, în scop de cercetare şi analiză.
Un clip video pe Youtube arată principalele greşeli la folosirea volanului de către şoferi. Informaţiile fac parte dintr-un curs de conducere defensivă.
Pe locul al cincilea se află poziţia înghesuită la volan. Airbag-ul, în caz de accidente, are nevoie de cel puţin 30 cm spaţiu între volan şi şofer pentru a se deschide fără a răni conducătorul. În plus, în cazul unei poziţii mult prea apropiate de volan, virajul se realizează cu greutate, deoarece coatele şoferului se lovesc de şolduri sau de portieră.
"Greşeala asta vine din nesiguranţă. Unele persoane vor să vadă capota, lucru care la unele maşini e aproape imposibil. Vor să privească foarte aproape în faţa maşinii. Sunt persoane care au probleme de a ieşi în trafic, le este teamă. Să încercăm să lăsăm o distanţă mai mare faţă de volan", transmite instructorul.
Pe locul patru "este iar o greşeală răspândită, cumva legată de cea anterioare. Noi, instructorii, mai glumim şi îi spunem mulsul vacii. Este mişcarea mâinilor pe volan (n.r. neliniar, cu ridicarea mâinilor de mai multe ori de pe volan în timpul unui viraj). Sunt unii instructori, am văzut care zic să mănuim aşa volanul. Dacă avem de luat un viraj rapid, e greu de făcut aşa. Chiar dacă pare amuzant, ceea ce facem zi de zi la volan facem şi în situaţii periculoase, se întâmplă fix la fel. În acest caz, sunt multe mişcări inutile care ne încetinesc, economia mişcării lipseşte. În caz de pericol, ne va fi aproape imposibil să facem o manevră de evitare aşa", se mai arată în clip.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu