Un autoturism marca Dacia 1310 a fost pus la vânzare în Germania, pe un site de anunţuri pentru maşini la mâna a doua, pentru preţul de 10.000 de euro.
Maşina fabricată la Mioveni acum 35 de ani este vândută de Genex Automobile & Technik, o firmă din localitatea germană Beucha (aflată la 17 kilometri de Leipzig) specializată în vânzarea de maşini vechi din Europa de Est. Ceea ce impresionează este preţul cu care Dacia 1310 este vândută: 9.900 euro. Adică preţul cu care se vinde la noi o maşină nouă din gama Dacia.
Maşina are un motor de 1,3 litri, 54 de cai-putere şi doar 24.500 kilometri parcurşi în 35 de ani. Firma ce vinde maşina spune că aceasta a avut până acum doi proprietari, fără să fi înregistrată vreun accident. Maşina vândută este certificată ca model istoric, scrie Adevărul.
Sub titlul „Cele mai urâte 10 maşini din ultimii 20 de ani: de la Logan la Multipla, de la Materia la Pt Cruiser”, pe site-ul corriere.it, care aparţine publicaţiei Corriere della Sera, a apărut o ierarhie a automobilelor socotite cele mai urâte din ultimele două decenii.
Dacia Logan apare în acest top inedit, în care subiectivismul joacă un rol important. În cazul Logan, estetica a vizat partea din spate. „În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea”, scrie publicația..
Fiat, Lancia, Opel, Nissan, Toyota şi Chrysler sunt alţi constructori luaţi peste picior în descrierile făcute diverselor modele. Automobilele n-au primit punctaje, astfel că locurile ocupate (Dacia este pe 4) sunt aleatorii.
VEZI Italienii au inclus Dacia Logan în topul celor mai urâte mașini din ultimii 20 de ani
Dacia va produce după 2035 numai maşini electrice, inclusiv la Mioveni. Grupul Renault va „electrifica“ treptat gama Dacia pe măsură ce presiunea viitoarelor norme poluare va fi tot mai mare, iar la Mioveni sunt şanse să fie produse motoare electrice şi baterii, scrie Ziarul Financiar, citează Mediafax.
Decalajul tehnologic dintre Dacia şi Renault s-a redus la circa patru ani, iar inovaţiile prezente acum pe modelele constructorului francez vor fi implementate mai repede şi pe automobilele produse la Mioveni.
În prezent în România Grupul Renault mai produce la Mioveni pe lângă maşini şi motorul de 1.0 litri TCe, cel de 0,9 TCe şi cel de 1,2 litri, dar şi cutii de viteze. Dacă acum tot ce se produce la Mioveni depinde 100% de motorul pe benzină, după 2035 întreaga producţie de motoare şi transmisii va înceta din cauza limitărilor impuse de Comisia Europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News