Producătorul auto Dacia a anunţat momentul în care va renunţa în întregime la motoarele diesel.
Deja abandonat pe modelele Sandero şi Jogger, motorul diesel încă supravieţuieşte pe Duster. Numai că producătorul auto a anunţat că are planuri să renunţe complet la acest tip de motorizare.
Combustibilul preferat al francezilor pentru mult timp, motorina a devenit acum persona non grata. Cu toate astea, modelul 1,5 dCi a reprezentat peste 50% din vânzările de Duster pentru Dacia în prima jumătate din 2022.
Totuşi, compania a anunţat că a treia generaţie de Duster, care este programată pentru 2024, nu va mai avea motoare diesel. În acel moment se va încheia complet producţia Daciilor cu motoare alimentate cu motorină. Astfel, maşinile companiei vor rula doar pe bază de benzină sau GPL, scrie largus.fr.
Dacia transmite că a luat uşor decizia, pentru că cea mai mare parte a vânzărilor se face către persoane fizice. Singurii clienţi care mai insistă pentru motoare diesel sunt persoanele juridice, care vor să cumpere maşini pentru flote ale firmelor. În plus, la decizie a contribuit şi faptul că în februarie 2023 Dacia va scoate pe piaţă Jogger 1,6 E-Tech Hybrid, iar tehnologia va fi folosită şi pe Renault Clio, Captur sau Arkana.
În primele 7 luni ale anului 2022 vedeta este mașina electrică, a cărei cotă de piață s-a apropiat de 8%. În piaţa naţională, Top 10 mărci autoturisme, plus autovehicule comerciale, după şapte luni din 2022, este condus de Dacia (20.124 unităţi), urmată de Ford (7.070 unităţi), Toyota (6.112 unităţi), Renault (5.744 unităţi), Hyundai (5.612 unităţi), Volkswagen (5.036 unităţi), Skoda (4.839 unităţi), Mercedes Benz (4.168 unităţi), Peugeot (2.477 unităţi) şi BMW (1.696 unităţi), scrie Realitatea.net.
Dacă vorbim despre tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele şapte luni din acest an, autoturismele pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. În ceea ce priveşte mașinile echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total, conform datelor de la Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice, precum şi cele full hybrid, ajung să deţină, după şapte luni din 2022, o cotă de piaţă de 20,7%, care depăşeşte cu 6,6% şi 4.636 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.
Maşina, numită e-Largus, este încă la stadiul de prototip, dar va ajunge pe şoselele din Rusia anul viitor. Asta în condiţiile în care la uzina AvtoVAZ abia a început producţia modelului Granta, deşi fără ABS, airbag-uri şi alte dotări, scrie Promotor.
e-Largus are acest vehicul are la bază platforma B0 a grupului Renault-Dacia, lansată în 2004 și care se află și pe prima generație Dacia Duster, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe și Lada Xray.
Arhitectura este în mare parte nemodificată pentru Largus electric și se zvonește că bateriile sunt instalate în interiorul podelei. Se mai speculează că va fi posibilă încărcarea rapidă prin intermediul unui port CCS.
Din păcate, Lada nu dezvăluie specificațiile tehnice ale lui e-Largus. Cu toate acestea presa rusă relatează că va fi oferit în versiuni pentru pasageri cu cinci și șapte locuri, precum și sub formă de furgonetă de marfă. Potrivit unor surse, autonomia ar putea ajunge până la 400 de kilometri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu