Dacia trebuie să instaleze obligatoriu un sistem de siguranţă pentru a îndeplini toate standardele moderne.
Este vorba despre senzorul "pilot automat adaptativ", care permite maşinii să aibă o viteză controlată în funcţie de maşina pe care o are în faţă. Este una dintre regulile care vor deveni obligatorii în Uniunea Europeană din iulie 2024.
"Treaba noastră este să ştim ce este esenţial într-un moment anume, iar lucrurile se schimbă. Pilotul automat adaptativ va face parte din noua generaţie de maşini", a transmis Denis Le Vot, CEO-ul Dacia, conform Autocar.
Le Vot nu a spus şi ce pe modele Dacia va fi instalat acest senzor iniţial, dar conform regulamentului european, asistenţa la păstrarea benzii de circulaţie, asistenţa inteligentă de viteză şi detectarea stării de ebrietate a şoferului sunt senzori care vor deveni obligatorii.
Primul model Dacia care va avea pilot automat adaptativ ar putea fi Bigster, SUV-ul compact care va apărea în 2024 şi va avea un preţ mai mare decât şi-a obişnuit Dacia clienţii.
În 2021, Dacia a transmis că a exclus montarea de echipamente electronice pe maşini, în ciuda faptului că asta i-a adus un scor EuroNCAP extrem de mic.
"Maşinile de cinci stele sunt atât de complicate uneori încât oamenii nu înţeleg cum să le folosească, nu înţeleg de ce trebuie să folosească acele sisteme. Noi suntem fericiţi cu ce avem", a delarat Andreea Guinea, manager de produs la Dacia.
Înmatriculările de autoturisme în Europa au crescut în luna septembrie, a doua lună de creştere consecutivă după 13 luni de declin, iar piaţa din România a înregistrat un avans de peste patru ori mai mare decât media europeană, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Potrivit ACEA, 1,049 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în luna septembrie 2022 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 7,9% comparativ cu luna septembrie 2021. Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat o creştere şi mai puternică, cu un avans de 9,6% în ritm anual. Toate marile pieţe auto din UE (Germania, Franţa, Spania şi Italia) au înregistrat creşteri ale înmatriculărilor, în frunte cu Germania şi Spania care au înregistrat creşteri de două cifre (14,1%, respectiv 12,7%), urmate de creşterile mai modeste din Franţa (5,5%) şi Italia (5,4%).
În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33,4% în ritm anual în luna septembrie, până la 11.927 de unităţi, acesta fiind a patra cea mai mare creştere procentuală înregistrată în Europa.
De asemenea, în primele nouă luni ale acestui an, piaţa auto din România a înregistrat un avans de 7,9%, până la 95.276 autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 9,7%, până la 8,271 milioane de autoturisme, iar în UE au scăzut cu 9,9% până la 6,784 milioane de unităţi.
În rândul marilor producători generalişti, vânzările liderului european Volkswagen au crescut cu 25,7% în luna septembrie, graţie unor creşteri puternice înregistrate în cazul mărcilor Skoda (50,5%) şi Audi (40,9%). Pentru grupul Stellantis, vânzările au crescut cu doar 0,3%, în condiţiile în care creşterea vânzărilor de automobile marca Peugeot a fost contracarată de scăderea vânzărilor de automobile marca Jeep. CITEŞTE AICI MAI MULTE
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News