"Fiara de plastic" a ajuns la Registrul Auto Român. Este vorba, desigur, de un model Dacia 500 Lăstun, produs în 1989 şi restaurat complet.
"Lăstun! Dacia 500 Lăstun. O mașină readusă la viață, una dintre puținele care au avut acest noroc, a fost fotografiată de colegii noștri de la RAR Vaslui. Istoria acestor autovehicule a fost una scurtă, exemplarele fiind fabricate între anii 1988 și 1991, primul lot fiind scos la vânzare la un an de la începerea producției.
Autovehiculul din imagini a fost fabricat în 1989, iar dintre performanțele sale putem menționa motorul pe benzină de 499 CMC în doi cilindri, care dezvoltă puțin peste 20 CP și poate deplasa mașina, în teorie, cu până la 106 km/h.
“Fiara de plastic”, așa cum mai este cunoscută printre pasionați din cauza caroseriei din fibră de sticlă existentă la primele modele, cântărește sub 600 de kilograme", au scris cei de la RAR pe Facebook.
VEZI FOTO ÎN GALERIE
VEZI ŞI Foto - Packard Custom Eight Deluxe, la Registrul Auto Român
Un șofer din Tulcea i-a surprins pe inspectorii de la RAR cu inventivitatea sa. Registrul Auto Român a publicat, pe pagina de Facebook, mai multe poze cu un eleron improvizat prins pe autoturismul acestuia. Sistemul ar fi fost confecționat cu un burghiu pentru metal, cornier metalic, colțare pentru polițe, câteva șuruburi și piulițe.
"Știm că deja vă zboară gândul la weekend și, pentru că vorbim despre zbor, vă prezentăm acest autovehicul care a venit la RAR Tulcea pentru omologarea elementului de caroserie. Materiale necesare pentru confecționare: burghiu pentru metal, cornier metalic și colțare pentru polițe din magazinele de bricolaj, improvizații, câteva șuruburi cu piuliță și multă inconștiență.
Totuși, dincolo de aspectul mașinii, vă rugăm să conștientizați că astfel de elemente de caroserie confecționate artizanal pot fi un pericol pentru siguranța traficului și a pietonilor, dar nici nu pot îmbunătăți performanțele vehiculului. Despre sancțiunile pe care le riscați nici nu mai vorbim...Un astfel de element nu îndeplinește, din punct de vedere tehnic, normele pentru certificarea produselor și nici nu a fost supus verificărilor necesare pentru omologarea de tip a produsului, iar colegii noștri au decis că această improvizație nu întrunește condițiile care stau la baza omologării" se arată într-o postare pe pagina de Facebook a Registrului Auto Român.
"A venit cu așa ceva la ITP?...Aurel Vlaicu ar fi invidios!", "Îi numai bună de uscat rufe sau bătut covoare", "E bun de întins rufele la uscat", Dacă-l vinde sunt interesat, il prind de perete și pun ghivece pe el, "Ar fi trebuit omologat. Dacă în US se poate circula cu cadă de baie și sofa motorizată, ăsta ce are? Iar perceperea esteticului de către cineva nu ar trebui sā fie problema RAR-ului", "Făină ideea, de când cu BluAir-ul... românul inventează zboruri low-cost", sunt câteva dintre comentariile lăsate de oameni. VEZI AICI FOTO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News