Dacia va prezenta, joi, versiunea de serie a modelului electric Spring, la cartierul Renault de la Boulogne-Billancourt, din Franţa, unde grupul francez va prezenta și ultimelor modele electrice numite Renault eWays.
Pe lângă modele purtând emblema Renault (Megane, Zoe, Arkana), e anunţată oficial premiera mondială a primei maşini Dacia electrice, micul SUV Spring.
Va fi cea mai ieftină mașină 100% electrică de pe piața auto europeană, cu un preț de pornire între 14.000 - 16.000 de euro care va putea scădea sub 10.000 de euro după aplicarea subvențiilor, falt ce va duce la vânzări masive în Vestul Europei şi în România.
De menţionat că maşina nu se produce – deocamdată – la Mioveni, ci la o uzină din provincia chineză Hubei, situată în oraşul Shiyan, un fel de Detroit mai mic al Chinei.
Dacă nu ar fi intervenit pandemia de coronavirus, Dacia Spring ar fi urmat să fie prezentată publicului în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Lansarea a fost, însă, amânată, mai ales că şi manifestarea din Elveţia a fost anulată.
Micul SUV de oraș va atrage clienți mai tineri pentru Dacia și va fi cea mai bine vândută mașină electrică de pe piața locală, cu o autonomia reală undeva între 150 și 170 km.
Mașina are patru locuri și cinci uși, lungimea este de 3,73 metri, cu 34 cm mai puțin decât Sandero și cu 61 cm mai puțin decât Duster. Este o mașină de oraș și una care s-ar putea preta pentru servicii de ride-sharing,
Vorbim deci de o mașină de clasă A, dar aspectul de SUV ar putea face modelul mai atrăgător pentru publicul tânăr, mai ales că SUV-urile de oraș s-au vândut super-bine în Europa în ultimii ani.
De menţionat că Dacia Spring nu se produce, deocamdată, la Mioveni, ci la o uzină din provincia chineză Hubei, situată în oraşul Shiyan, un fel de Detroit mai mic al Chinei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News