Dacia Spring a devenit o afacere profitabilă pentru românii care au cumpărat primul model electric al companiei românești, iar acest lucru nu are deloc legătură cu faptul că merge pe curent electric în loc de comubstibili fosili.
La doi ani de la lansare, site-urile de vânzări auto la mâna a doua din România nu duc lipsă de modelul electric Spring de la Dacia, se arată într-o analiză a CarVertical. Primul model electric al mărcii românești a avut vânzări excepționale la lansare în 2021, achiziția sa fiind subvenționată de statul român. Dacă ne gândim că un proprietar de Spring a plătit între 8.000 și 9.000 de euro pe mașină acum doi ani și luăm în calcul că acum prețul minim de vânzare SH este de 11.300 de euro.
În analiză se mai arată că interiorul Dacia Spring este de calitate slabă, cu plastic tare, spațiu mic pe bancheta din spate, lipsa comenzilor pe volan și a reglajului volanului și scaunului șoferului. Sunt și lucruri de finețe care lipsesc la mașina brandului low-cost cum ar fi ștergătorul de parbriz care nu cuprinde tot geamul, lipsa butonului de închidere a geamurilor din spate și dificultatea de dezaburire a geamurilor. În plus, se ridică din nou problema siguranței mașinii, care a primit o singură stea la testele EuroNCAP.
Modelul Spring se poate încărca până la 80% într-o oră (necesită o stație de încărcare rapidă), cât și în peste jumătate de zi (dacă o încărcăm de la priza de acasă). În schimb, autonomia nu este una extraordinară, iar utilitatea mașinii este astfel izolată doar în mediul urban. Infrastructura noastră de încărcare nu încurajează achiziția mașinilor plug-in hibrid sau full-electric, iar călătoriile prin țară cu astfel de vehicule se pot deveni aventuroase.
Dacia Spring este bazată pe Renault City K-ZE, un model electric produs în China pentru piața locală. Mașina a fost prezentată ca prototip în martie 2020 și a fost lansată pe piața europeană în 2021, fiind cea mai accesibilă mașină electrică din Europa. Vehiculul românesc produs în China are un motor electric de 33 kW (44 CP) și o baterie de 26,8 kWh, care îi oferă o autonomie de 225 km (140 mile) în ciclul WLTP și de 295 km (183 mile) în regim urban. Însă, așa cum am mai spus, performanțele acestea sunt obținute în medii izolate.
Dimensiunile mașinii sunt: lungime de 3,73 metri, lățime de 1,62 metri și înălțime de 1,51 metri. Are o gardă la sol de 150 mm și un portbagaj de 300 litri (600 litri cu bancheta rabatată).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu