Renault pregăteşte o nouă serie de maşini electrice, iar un nou model DACIA este printre proiecte.
Publicitate
Deşi nu au comunicat nimic legat de marca Dacia, nici la nivel global sau în România sau Franţa, în cadrul prezentării logoul constructorului apare alături de cel al Renault, Nissan dar şi Alpine - brandul sport al Renault - pentru prezentarea viitoarei platforme. Aceasta va permite începând cu anul 2024 reducerea cu 30% a costurilor iar din 2026 va reprezenta producţia a peste 250.000 de maşini anual din cele patru mărci.
Miza o reprezintă nouă platformă tehnică CMF-BEV a Alianţei care se va regăsi la modele precum viitorul Renault R5, care va înlocui actualul ZOE sau următorul Nissan Micra. Aceasta este şi cea mai competitivă din punctul de vedere al grupului, deoarece va avea o autonomie de circa 400 km şi va reduce costurile cu peste 30% faţă de actualul Renault ZOE.
Actuala Dacia Spring este realizată pe platforma CMF-AEV care nu este decât un Renault Kwid electrizat, o maşină dezvoltată în Franţa şi proiectată pentru ţări emergente, produsă în China de o terţă companie şi „adaptată“ la piaţa europeană. Chiar şi aşa, a urcat în topul celor mai bine vândute maşini electrice din Europa datorită preţului de sub 20.000 de euro, înainte de bonusuri, scrie Mediafax.
Dacia Spring a fost desemnată cel mai accesibil vehicul din Europa de către cei de la Autobest.
Juriul a fost compus din 32 de ziariști din Europa, care au desemnat modelul Spring ca fiind cel mai bun și accesibil vehicul de pe Bătrânul Continent.
„Suntem foarte mândri că am câştigat premiul AUTOBEST 2022, un trofeu ce fonfirmă hotărârea Dacia de a oferi clienţilor ceea ce este cu adevărat util pentru ei. Simplu în utilizare şi accesibil, Spring este perfect adaptat epocii pe care o trăim”, a declarat Denis Le Vot, CEO Dacia & LADA, pentru Adevarul.ro.
Cu toate astea, constructorul auto francez Renault a primit o lovitură dură, după ce European New Car Assessment Programme (NCAP) a atribuit un rating zero modelului Renault Zoe, iar Dacia Spring a primit o singură stea, după noul protocol de testare care a devenit standard pentru Europa, transmite Reuters.
"Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice", a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen. VEZI MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu