Eurodeputatul PSD, Daciana Sârbu, într-o scrisoare deschisă adresată Comisarului european pentru Sănătate solicită acțiuni decisive împotriva campaniilor agresive de publicitate la alimentele nesanatoase. În mesajul eurodeputatului român se vorbește despre restrângerea sau chiar interzicerea acestor campanii direcționate către cei mici, masuri care pot contribui în final la combaterea obezitatii infantile.
Copiii sunt o tinta usoara si devin adesea victime ale campaniilor agresive de publicitate la alimentele nesanatoase; restrangerea sau chiar interzicerea acestor campanii directionate catre cei mici sunt masuri care pot contribui la combaterea obezitatii infantile, afirma Daciana Sârbu intr-o scrisoare adresata Comisarului european pentru Sanatate.
"Eforturile care se fac in prezent pentru restrangerea promovarii catre copii a alimentelor nesanatoase nu au impact, pentru ca se bazeaza pe auto-reglementare si participare voluntara a companiilor. Obezitatea in randul copiilor este o criza grava cu care ne confruntam in prezent si de aceea avem nevoie de reguli obligatorii", arata eurodeputata in apelul sau.
Daciana Sarbu solicita "actiuni decisive" in aceasta privinta pentru imbunatatirea sanatatii copiilor din Uniunea Europeana si ii propune comisarului pentru Sanatate si o solutie in acest sens: definirea clara a unor criterii nutritionale pe care alimentele trebuie sa le indeplineasca pentru a avea dreptul sa fie promovate catre copii. Ca baza stiintifica pentru definirea acestor criterii, Daciana Sarbu sustine modelul profilurilor nutritionale lansat recent de specialistii Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS).
Alimentele ar urma sa fie promovate catre copii numai daca respecta anumite praguri nutritionale (in ce priveste cantitatile de zahar si grasimi continute, de exemplu), in acest fel publicitatea facandu-se in mod responsabil, iar parintii putand sa identifice mult mai usor produsele nesanatoase.
Daciana Sârbu, care este si vicepresedinta a comisiei de Sanatate a Parlamentului European, subliniaza ca In acest fel, s-ar limita publicitatea agresiva la alimentele nesanatoase si presiunea sa asupra copiilor, ajutandu-i pe acestia sa adopte stiluri de viata mai sanatoase, care s-ar prelungi ulterior si in viata de adult.
Modelul a fost realizat de expertii OMS special pentru a permite restrangerea promovarii alimentelor nesanatoase in randul copiilor si lansarea sa a fost salutata de organizatii prestigioase din domeniul sanatatii, precum European Heart Network, World Cancer Research Fund International, International Diabetes Federation Europe, European Public Health Association, European Chronic Disease Alliance, World Obesity Federation.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu