Surse din zona institutelor de sondare a opiniei publice au declarat pentru DC News că a fost măsurată notorietatea și popularitatea a doi foști jurnaliști de la Adevărul, Adrian Halpert și Laurențiu Ciocăzanu. Cel mai probabil, solicitarea vine din partea unui trust de presă, care pregătește o operațiune de rebranding și ar dori să îi angajeze.
Halpert și Ciocăzanu dețin, în prezent, site-ul Reportervirtual.ro, și au o prezență constantă, ca analiști, la diferite televiziuni de știri. Alături de Ovidiu Nahoi și Răzvan Cornețeanu cei doi au condus acțiunea de rebranding a ziarului Adevărul și de lansare a ziarului Click, în 2007.Succesul pe care l-au avut în trustul Adevărul a fost susținut de o campanie de vânzare a ziarului împreună cu cărți ieftine, plus o campanie de publicitate TV. În online, fără nicio susținere, Adevărul a depășit toate publicațiile electronice din acea vreme și a rămas în topul ziarelor quality, până în prezent.
Din această perspectivă, este posibil ca echipa Halpert-Ciocăzanu să fie opțiunea lui Dan Adamescu pentru relansarea site-ului și a brandului România Liberă. Zvonuri din mediul de afaceri spun că acesta îi caută înlocuitor lui Dan Turturică.
Ziaristul-faliment a condus RL pe drumul spre groapă
Performanțele lui Dan Turturică erau anticipate de un pamflet, publicat în 2009 de către Florin Lovin, care îl numea pe Dan Turturică ziaristul-faliment. Încă din 2009, scrie Lovin, după doi ani cu Turturică la timonă, situația financiară a României Libere era afectată. Nici pe planul imaginii ziarul nu stătea pe roze. După venirea lui Turturică, Andreea Pora, ca și alți jurnaliști cu vechime, au plecat din redacție. Un cunoscut susținător al lui Traian Băsescu, Turturică a avut o emisiune la TVR, sub bagheta Rodicăi Culcer. Schimbarea de regim politic, din 2012, l-a lăsată fără această platformă de promovare, iar B1 Tv, oricum, acoperă targetul portocaliu mai eficient decât TVR.
România Liberă s-a confruntat cu câteva crize de personal. În 2012, zeci de ziariști au dat publicității o scrisoare deschisă, în care se plângeau de dificultățile financiare ale redacției. În iulie 2013, presa anunța că ziariștii de la România Liberă și-au primit salariile pe aprilie doar după o mini-grevă de avertisment. Dacă, la venirea lui Turturică, redacția număra peste 100 de jurnaliști, concedieri succesive au redus numărul la 31 de persoane.
Tirajul și audiența, în picaj
Dificultățile economice sunt normale, din cauza scăderii vânzărilor. Astfel, în primul trimestru al anului 2013, RL a vândut în medie pe editie numai 21.232 de exemplare, față de media de 25.241 de exemplare corespunzatoare ultimului trimestru din anul 2012 (16% scădere). Situația ar putea fi și mai proastă, după ce Doru Bușcu a anunțat că a câștigat un proces pe care i l-a intentat patronul RL. Bușcu susține că aceste tiraje sunt umflate artificial.
Pe Internet, România Liberă ar oscila între 22.000-42.000 de vizitatori unici pe zi (conform cifrelor SATI, din ultimele 10 zile). Adevărul are cu 200.000 (două sute de mii) mai mult, Evenimentul zilei este cu mai mult de o sută de mii de cititori peste România Liberă, care se plasează undeva pe palierul ziarelor regionale din Moldova sau Oltenia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News