Primăria Sectorului 1 continuă să îmbunătățească serviciile medicale oferite locuitorilor din această zonă administrativă. Pacienții Complexului Multifuncțional Caraiman (Str. Caraiman nr. 33A, Sector 1) vor fi monitorizați gratuit, de la distanță, 24 de ore din 24, de către personalul medical al Centrului.
Astăzi, 26 februarie 2020, în premieră pentru unitățile medicale de stat din România, la Complexul Caraiman a fost inaugurat sistemul de telemedicină care conferă posibilitatea monitorizării de la distanță a bolnavului de către specialiști, în timp ce acesta își desfășoară activitatea zilnică normală.
Telemedicina este gândită pentru a ajuta atât pacienții, cât și specialiștii. Cea mai concretă formă a telemedicinii este monitorizarea de la distanţă. Aceasta permite medicilor să supravegheze pacientul prin intermediul monitorului TV și al echipamentului de monitorizare atașat de corpul acestuia. Este foarte practică şi economică pentru pacienţii nedeplasabili sau greu deplasabili, care au boli cronice, în special cardiovasculare.
“Niciun efort nu este prea mare, când vine vorba de sănătatea și siguranța oamenilor. De la această premisă am plecat atunci când, împreună cu medicii devotați din cadrul Complexului Multifuncțional Caraiman, am decis să oferim servicii de telemedicină cetățenilor Sectorului 1. Astfel, am implementat, în premieră pentru sistemul medical de stat din România, cea mai simplă cale prin care oamenii au acces la servicii medicale sigure şi de calitate, de acasă, fără a fi nevoiți să se deplaseze la cabinetul medicului. Prin sistemul inaugurat astăzi, toți locuitorii Sectorului 1 cu afecțiuni cronice pot beneficia gratuit de medicina viitorului”, a declarat Primarul Sectorului 1, Dan Tudorache.
Monitorizarea pacientului se face 24 de ore din 24 la distanță, fără a fi nevoie de consultația față în față cu medicul. În această perioadă, pacientul poartă, atașat de corpul său, echipamentul de monitorizare a parametrilor săi vitali, acesta incluzând și un telefon cu o aplicație specială ce transmite către Centrul de Telemedicină în timp real, în fiecare moment, toate informațiile către personalul medical și eventualele semnale de alarmă.
Pacientul și o persoană desemnată de acesta pentru cazuri de urgență țin legătura cu medicul pe tot parcursul procesului, fie pentru sfaturi medicale sau ajustarea tratamentului pacientului în funcție de evoluția stării sale, fie pentru trimiterea ambulanței de urgență. În cazul în care sistemul detectează ceva în neregulă, ambulanța este pregătită să pornească spre pacient, iar acțiunea este dublată, când e necesar, de apelul personalului medical din Centrul Caraiman la numărul unic de urgență 112.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu