Abateri grave în execuția autostrăzii Orăștie-Sibiu. Direcția de Calitate din CNADNR a făcut descoperiri șocante, care au stat la baza închiderii unui nou tronson la doar zece luni de la inaugurare.
Publicitate
"În urma măsurătorilor de capacitate portantă realizate de către CESTRIN în data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal- n.r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optimă de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacității portante, deci terenul de fundare nu este corespunzător", se menționează într-un raport al Direcției, potrivit Agerpres.
În documentul citat se mai precizează: "În urma analizelor de laborator transmise de către DRDP Cluj pe materialele prelevate în data de 23.09.2015 din secțiunea de la km 60+600, în curs de demolare, se reconfirmă neconformitățile identificate de laboratorul DRDP Brașov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatră spartă, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regăsește piatra spartă sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastieră utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, în afara sortului)".
[citeste si]
Concluziile documentului relevă abateri grave în ceea ce privește respectarea proiectului de execuție aprobat. În 3 septembrie, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie-Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. Lucrările de remediere vor fi realizate de constructor pe propriul risc și pe cheltuiala acestuia în condițiile în care aceste defecțiuni au fost determinate de execuția necorespunzătoare a lucrărilor de către antreprenor și nu de alunecările de teren. Constructorul Autostrăzii Orăștie-Sibiu Lot 3 este firma italiană Salini Impregilo.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu