Recunosc că am aflat despre existența Ancăi Pop după ce am auzit că a murit înecată în Dunăre. Însă când am auzit unde a murit, am zis că e musai să spun ceva despre asta.
Acum că a murit, despre Anca Pop, se pot spune multe și vor avea grijă toți să spună câte în lună și în stele, în stilul tipic românesc de mahala. Ceea ce nu vor spune mulți este că Anca Pop era un cetățean român care mergea cu mașina pe un drum național ce are un singur lucru în plus față de anul Marii Uniri 1918: asfalt. Am mers pe acel drum de două ori, dar pentru că nu am locuit în acea zonă, am mers cu teamă, preventiv.
Dacă aveam însă parinții la Moldova Nouă ca Anca Pop, probabil că m-aș fi obișnuit cu drumul foarte îngust mărginit de o râpă și de Dunăre și n-aș fi zis că tocmai mie, care cunosc fiecare curbă, mi se poate întâmpla să derapez pe o bucată de gheață și să cad în apa aproape înghețată pe care am admirat-o de atâtea ori. Nici că îmi va fi imposibil să evit un inconștient, care intră în depășire pe un drum unde nu ai voie asta, fără să plonjez în apă. Sau că vorbesc la telefon și iau curba cu o viteză prea mare pentru a mai rămâne pe drum. Poate că Anca Pop a trecut, înainte de a muri, printr-una din aceste situații probabile și poate că este vina ei că nu a fost atentă.
Este însă ceva ceea ce Anca Pop nu putea controla și nu putea preveni. Acolo pe clisura Dunării, drumul național românesc nu are protecție. Nu ai voie să greșești pentru că oricare din greșelile enumerate mai sus îți aduce automat moartea. Drumul de la Drobeta Turnu Serverin la Orșova are o protecție, minimală, dar există, că e o destinație turistică, însă mai departe, spre Moldova Nouă nu are. Este la fel ca în 1918 când se mergea cu căruța. Dacă derapezi, mori. Varianta de a te lovi de o bară de protecție nu există. Românii vor autostrăzi. Anca Pop voia o bară de protecție pentru singurul ei moment de neatenție. Ghinion.
Anca Pop Shamanca, imagine cutremurătoare înainte de a muri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News