Producţia fabricii din Cehia a Toyota a fost oprită din cauza deficitului de componente, cauzat de un incendiu la un furnizor local, conform unui anunț al purtătorului de cuvânt al producătorului auto nipon, transmite Reuters.
'Am fost nevoiţi să oprim producţia luni seara, ceea ce, desigur, va afecta planul nostru de producţie. Nu se ştie încă cât timp va fi închisă fabrica', a precizat purtătorul de cuvânt Tomas Paroubek. Şi în februarie a fost întreruptă producţia la uzina din Cehia, unde se fabrică 1.000 de maşini pe zi.
Cehia este puternic dependentă de industria auto, al cărei lider este Skoda, o divizie a grupului german Volkswagen. În ţară există şi o fabrică a producătorului auto sud-coreean Hyundai.
Toyota Motor Corp a înregistrat un nivel record al producţiei sale globale în anul fiscal ce s-a încheiat la 31 martie 2023, depăşind uşor ţinta sa de 9,1 milioane de vehicule, pe fondul atenuării dificultăţilor cu care s-au confruntat fabricile în urma deficitului de semiconductori, transmit Kyodo şi Reuters.
Dar cel mai mare producător auto mondial după vânzări a avertizat că se confruntă în continuare cu impactul deficitului de semiconductori şi sunt dificil de previzionat efectele pe termen lung.
Joi, Toyota a anunţat că a produs 9,13 milioane de vehicule în anul fiscal încheiat la 31 martie 2023, faţă de 8,57 milioane de unităţi în anul precedent.
Vânzările globale anuale au urcat cu 1%, la 9,61 milioane de vehicule, de la 9,51 milioane de unităţi în anul precedent, stabilind un alt record anual.
Producţia globală de vehicule a Toyota în anul fiscal încheiat la 31 martie 2023 a crescut cu 6,5%, la 9,13 milioane de vehicule, pe fondul majorării producţiei pe pieţele importante, cum ar fi America de Nord, China şi sud-estul Asiei.
În primele trei luni din 2023, Toyota a vândut 17.473 vehicule electrice pe baterii pe plan global, după ce în 2022 livrase 24.466 unităţi.
Luna aceasta, Toyota a anunţat că intenţionează să lanseze pe piaţă zece noi modele electrice pe baterie până în 2026, intensificându-şi eforturile pe un segment de piaţă în care a fost devansat de alţi producători. De asemenea, directorii de la Toyota au precizat că grupul japonez va înfiinţa o nouă divizie specializată pe următoarea generaţie de automobile electrice pe baterie, ca răspuns la îngrijorările că Toyota pierde teren în cursa cu Tesla Inc şi alţi rivali.
Investitorii susţin de multă vreme că Toyota nu s-a mişcat suficient de rapid cu dezvoltarea de automobile electrice pe baterie, preferând în schimb modelele hibride precum Prius.
Directorul de tehnologie Hiroki Nakajima a dezvăluit că Toyota mizează pe o producţie anuală de 1,5 milioane de automobile electrice pe baterie în anul 2026.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News