Tu știi de ce codul PIN al cardului tău bancar conține doar patru cifre? Iată explicația.
John Shepherd-Barron a fost un inventator britanic care a condus echipa care a instalat primul bancomat din lume, denumit uneori ca ATM sau automat de bani, scrie shtiu.ro. Se spune că britanicul John Shepherd-Barron voia inițial ca PIN-urile cardurilor să fie formate din 6 cifre. Totuși, după o discuție cu soția, aceasta i-a spus că ei i-ar fi mult mai ușor să rețină un PIN format doar din patru cifre. Astfel că John Shepherd-Barron a optat pentru un PIN din patru cifre.
PIN-ul este de obicei un număr format din 4 cifre, între 0000-9999, rezultând astfel 10.000 de numere posibile, astfel că în încercarea de a afla acest număr, ar fi nevoie să se încerce de maxim 9999 de ori pentru a afla PIN-ul corect. Practic, o șansă din 10.000 de încercări.
Vezi și: La ce ore intră banii pe card, în România. Fii atent și verifică-ți contul!
După ce introduci de trei ori codul PIN greşit, cardul îţi va fi blocat de bancă. Unele bănci reţin cardul (prin intermediul bancomatului), în timp ce alte bănci doar restricţionează utilizarea cardului, scrie conso.ro. În cazul în care ți-a fost blocat cardul, trebuie să contactezi imediat banca emitentă. Banca îți poate debloca / reactiva cardul respectiv. În cazul în care cardul ți-a fost reţinut de bancomatul băncii care a emis cardul, acesta poate fi recuperat fără a mai fi necesară reemiterea acestuia. Dacă este reţinut de bancomatul unei alte bănci, cardul este emis din nou. De asemenea, în cazul în care clientul nu-ți mai aminteşti codul PIN, trebuie să soliciți băncii emiterea unui nou cod PIN.
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să contactezi banca emitentă şi să soliciţi blocarea cardului. Conform reglementărilor BNR, băncile sunt obligate să dispună de o linie de urgenţă, care să funcţioneze 24 din 24 de ore. După momentul în care se anunţă banca, aceasta devine responsabilă de eventualele tranzacţii frauduloase efectuate ulterior cu cardul. Chiar şi dacă fraudele au loc până să se anunţe banca de pierderea sau furtul cardului, posesorul este protejat de lege, scrie conso.ro.
În cazul în care tranzacţiile frauduloase depăşesc echivalentul a 150 euro, clientul poate primi banii înapoi de la bancă. Însă, dacă banca dovedeşte că deţinătorul cardului a acţionat cu neglijenţă, atunci răspunderea cade în sarcina clientului. Cea mai frecventă greşeală este de a nota codul PIN pe un bilet, ținut în portofel. Se consideră neglijență şi dacă pierderea este raportată târziu.
Vezi și: Cum afli codul IBAN. Este foarte simplu!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News