De ce construieşte Boagiu cu viteza melcului. În Spania, reabilitarea Podului Cernavodă se făcea în trei luni, fără oprirea traficului

Drumul spre mare va dura mai mult în această vară, fiindcă podul Cernavoda va fi închis circulației. Reabilitarea unui pod de circa 500 de metri durează la români fix un an de zile. Cel mai lung pod din Europa, Vasco da Gama, din Portugalia, care are peste 17 km, a fost construit în numai 3 ani, iar reparaţii asemănătoare cu cele de la Cernavodă au fost făcute la un pod din Spania, Rontegi, cu o lungime de 640 de m, pe parcursul unei veri, noaptea, fără întreruperea circulaţiei. De Ce News vă arată ce reparaţii au închis circulaţia pe podul de la Cernavodă şi care este motivul pentru care, în România, lucrările la drumuri și poduri avansează în ritm de melc.

Explicația este extrem de simplă, fiind oferită chiar de directorul CNADNR. Autoritățile nu cer firmelor să construiască mai repede. Evident, avantajul termenelor lungi este de partea constructorului. Acesta nu este obligat să angajeze echipe numeroase și nu trebuie să dispună de utilaje de mare capacitate, odată ce poate preda lucrarea la termene care, în lumea civilizată, se înregistrau în secolul 19.

Arcada Company SA, de pildă, este compania care a câştigat licitaţia pentru lucrările la Cernavodă. Criteriul pe care s-a desfăşurat licitaţia a fost „cel mai mic preţ”. Nu s-a ţinut cont de durata execuţiei, care, conform directorului general de la CNADNR, Liviu Costache, s-a impus ofertanţilor de către proiectant. „Lucrările de reabilitare includ reparaţii la structuri, la sferturile de con, la sistemul de colectare a apei pluviale, înlocuirea suprastructurii viaductelor, consolidarea rigolelor, înlocuirea tăblierelor din beton precomprimat, a grinzilor cu structuri metalice, înlocuirea sistemului rutier şi hidroizolaţia podului, reabilitarea sistemului de evacuare a apelor de suprafaţă, înlocuirea sistemului rutier de pe trotuare, a rosturilor de de dilataţie şi a aparatelor de reazem, a parapetului pietonal, a instalaţiilor electrice”, a explicat Liviu Costache pentru De Ce News.

Reabilitarea unui pod de 640 de m peste vară, fără restricţionarea circulaţiei

Podul Rontegui/Rontegi (Barakaldo, Spania), uneşte cele două margini ale fluviului Nervion, în zona din apropierea oraşului Bilbao. Are o lungime de 640 de m și o înălţime maximă de 41,63 de m. A fost construit în doi ani, între 1977 și 1979. Este din beton armat şi are o lăţime de 16,3 m, cu o șosea în regim de autostradă cu 4 benzi pe sens. În fiecare zi îl utilizează peste 142.000 de vehicule. Podul a fost renovat în vara anului 2010, iar lucrările au demarat în luna iunie şi s-au terminat în septembrie. S-au efectuat noaptea, deci traficul nu a fost oprit şi au costat 3,4 de milioane de euro.

Cel mai lung pod din Europa s-a construit în numai 3 ani

Podul Vasco da Gama, construit în Portugalia, peste râul Tagus, are 17,2 km, cu o lărgime de 30 de m, şi a fost construit în trei ani, între 1995 şi 1998. Este cel mai lung pod din Europa şi al nouălea din lume. Are o durată de viaţă estimată la 120 de ani. Rezistă la o intensitate a vântului de până la 250 de km/h şi la cutremure de 4,5 ori mai mari decât faimosul cutremur din Lisabona din 1755, de 8,7 grade pe scara Richter.

Acum opt decenii, americanii construiau Golden Gate în 4 ani

Podul Golden Gate (SUA), ce leagă oraşul San Francisco de oraşul Sausalito, a fost construit în 4 ani, între 1933 și 1937, şi are o lungime de 2,7 km, cu 3 benzi pe sens. Podul a devenit celebru prin faptul că a fost prima construcţie uriaşă suspendată la peste 150 m deasupra nivelului apei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel