Știai că există săpun lichid... vegan?
Sociologul și profesorul Alfred Bulai, împreună cu jurnalistul Val Vâlcu, în cadrul podcastului Nod în Papură au vorbit despre un produs cel puțin exotic: Săpunul lichid... vegan.
Val Vâlcu a povestit despre achiziția involuntară a acestui tip de săpun, care evident e mai scump decât săpunul normal.
La rândul lui sociologul Alfred Bulai explică cum totul se rezumă la strategie de marketing.
„Am cumpărat fără să mă uit, nu sunt deloc cumpărătorul ideal, un flacon cu săpun lichid. Nu îl numesc pentru a evita să fac reclamă. Dar când dau să îl arunc după ce s-a terminat, mi-a sărit în ochi pe etichetă că scria „săpun vegan”. Vegan! Nu-l mănânci, nu-l bei. Desigur, nu e o întâmplare, producătorul știe ce a făcut, dar mă gândesc cine cumpără așa ceva, un săpun mai scump vegan, și nu o face din greșeală, cred că putem spune că e ușor de păcălit. E o prostioară”, a arătat Val Vâlcu.
Profesorul Alfred Bulai explică faptul că totul se rezumă la marketing și dă exemplul „cremelor care ajung până la ... ADN-ul pielii”.
„E vorba de marketing. O disciplină care se ocupă cu maximizarea vânzărilor. De ce ai cumpăra săpun vegan? Din același motiv pentru care există reclame despre creme care ajung până la ADN-ul pielii. Majoritatea nici nu știu ce înseamnă ADN. E plină piața de acest tip de mesaje, unele mizează pe incompetența cumpărătorului. (...)
Așa funcționează, se vând prostii ca și cum ar fi lucruri importante. Uite, de exemplu în anii 1960 pe cele mai importante conserve scria „are conservanți” pentru că dădea bine, că nu se strică. Azi se vinde mult mai bine dacă nu are conservanți. Nici nu mai contează ce are produsul, până la urmă e vorba de marketing”, a conchis Alfred Bulai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News