De ce este frig în avion

Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Temperatura în cabina unui avion este menținută la un nivel mai scăzut din mai multe motive.

UPDATE: Pilotul Cezar Osiceanu a fâcut câteva precizări privind situațiile expuse în articol, în vederea clarificării unor aspecte:

"Aerul este schimbat și filtrat permanent, odată la câteva minute, în funcție de comanda dată din cabina de pilotaj. Același aer este umidificat la avioanele lung curier doar.

Aerul rece exterior care intră în motor se încălzește prin schimbul de căldură dintre uleiul fierbinte care circulă prin motor și apoi se răcește în funcție de temperatura selectată de către pilot și nu se consumă petrol în plus sau în minus pentru asta.

Avioanele zboară la înălțimi cât mai mari pentru a avea un consum de petrol cât mai mic. Temperatura exterioară se poate calcula cu o bună aproximare astfel: la fiecare 1.000 metri înălțime, temperatura exterioară scade cu 6,5 grade Celsius.

Echipamentele electronice ale avionului se află în afara cabinei de pasageri.

Piloții dau aerul mai rece la decolare și aterizare în scopul evitării senzației de vomă frecvent întâlnită la mulți pasageri, dar și pentru o notă de confort, după oprirea motoarelor, când condiționarea scade ca volum și capacitate.

Senzația de frig poate proveni de la oboseală sau de la jetul de aer dirijat care iese din diuzele de ventilație individuală. Mulți pasageri fie nu le închid, fie le lasă îndreptate către vecini."

______________________________________________________________

Confortul pasagerilor

Când un avion este complet încărcat cu pasageri și bagaje, temperatura corpului uman combinată cu activitatea fizică și încărcătura termică a echipamentelor electronice pot încălzi prea mult aerul în cabină. Pentru o temperatură confortabilă pentru majoritatea pasagerilor, se menține un nivel mai scăzut al aerului condiționat.

Temperaturile prea ridicate pot provoca disconfort și, în cazuri extreme, pot afecta sănătatea celor din avion, în timp ce temperaturile scăzute sunt mai ușor de gestionat, iar riscul de supraîncălzire este mai mic.

Aerul din cabina avionului este adesea reciclat și filtrat pentru a menține un mediu sigur și confortabil pentru pasageri. Acest proces poate îndepărta și umiditatea din aer, lucru ce poate contribui la o senzație de uscăciune a pielii și a mucoaselor.

Economie la combustibil

Menținerea unei temperaturi mai scăzute în cabină poate contribui la economisirea combustibilului, deoarece necesită mai puțină energie pentru a răci aerul decât pentru a-l încălzi.

Adaptarea la altitudine

Avioanele zboară la altitudini ridicate, unde temperaturile exterioare sunt mult mai scăzute decât la sol. Pentru a se adapta acestei schimbări de temperatură, aerul condiționat este setat pentru a menține o temperatură confortabilă pentru pasageri în timpul zborului.

Dacă simțiți că este prea frig în avion, puteți încerca să purtați straturi de îmbrăcăminte suplimentare. De asemenea, este posibil să solicitați o pătură de la echipajul de zbor.

Vezi și: De ce se ridică măsuțele din avion, la decolare și aterizare

De ce nu trebuie să bei cafea sau suc în avion

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel