EXCLUSIV  De ce Evaluarea Națională nu este un examen greu și ar trebui luat de toți absolvenții de gimnaziu. Prof. Bogdan Georgescu: Acestor elevi le facem o mare defavoare!

foto: Freepik
foto: Freepik

Ce e mai bine pentru elevi? Un examen de nivel mediu sau o testare cu rubrică de performanță pentru depistarea celor mai buni?

Gheorghița Badea, profesoară de limba română la Școala Gimnazială nr. 81 din București, și Bogdan Georgescu, profesor de matematică la Școala Gimnazială "Constantin Brâncuși" din București au fost invitații prof. univ. dr. Sorin Ivan, în prima ediție DC Edu din luna iulie. S-a vorbit, printre altele, și despre subiectele din acest an de la Evaluarea Națională, dar și despre nivelul de pregătire al elevilor din România.

Prof. Gheorghița Badea a accentuat ideea că Evaluarea Națională nu este un examen de performanță, ci sunt doar probe de nivel mediu, astfel că elevii nu ar trebui să întâmpine mari probleme și nici să-l pice.

"Evaluarea Națională este un examen de nivel mediu. Se evaluează elevii la nivel național. Nu este un examen de performanță, ci de nivel mediu, iar rezultatele acestui examen reprezintă pașaportul elevilor pentru intrarea la liceu. Deci este un examen foarte important pentru care elevii trebuie să fie foarte bine pregătiți. El aduce multă emoție elevilor, părinților dar și profesorilor. Noi, profesorii de română și de matematică, trăim în fiecare an emoția alături de elevii noștri pentru că rezultatele lor sunt și rezultatele noastre" a spus prof. Badea.

Evaluarea Națională de azi sau Treapta I de atunci?

"Cu mai multe decenii în urmă, înainte să apară Evaluarea Națională, existau Treapta I și Treapta a II-a. Treapta I consacrase o altfel de abordare, era examenul nu de sfârșit de ciclu gimnazial, ci examenul de acces în liceu. Evaluarea Națională pune altfel problema. Este un examen care evaluează cei patru ani de studiu ai gimnaziului și oferă prin mijloacele acestea de ierarhizare și accesul către liceu. Cum priviți această schimbare de abordare?" a întrebat prof. Sorin Ivan, moderatorul emisiunii.

Bogdan Georgescu, profesor de matematică la Școala Gimnazială "Constantin Brâncuși" din București spune că subiectele prea simple sunt în dezavantajul celor care vor performanță: "Ca profesor de matematică preferam vechea variantă. Avem copii foarte bine pregătiți la matematică, unii dintre ei alegând această direcție încă din gimnaziu. Nu toți reușesc să țină pasul și la Limba și literatura română. Și-atunci, în momentul în care vii cu un astfel de examen național de nivel mediu unde la matematică, din păcate, subiectele au fost mult prea simple - adică nu aveai nimic pentru cei foarte buni - ei chiar dacă luau 10, având o notă mai mică la Limba și literatura română, unii poate nu reușeau să intre fix la liceele pe profil matematică-informatică unde era locul lor și unde erau buni. În momentul în care am reușit să calibrăm cum trebuie subiectele la matematică, în sensul în care până la 9 să fie subiecte pentru copiii buni de clasă, dar de la 9 la 10 să se facă o diferențiere, atunci, da, ar fi ok și Evaluarea Națională. Dar dacă rămânem pe sistemul acesta, din păcate acestor elevi le facem o mare defavoare."

Discuția a continuat aici:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel