EXCLUSIV  De ce încearcă furnizorii de energie să ia MAXIMUL de la consumatori. Iulian Iancu: Schema este GREȘITĂ!

Facturi energie. Ministrul Energiei: Mâine o să solicit ANPC să demareze un control să vedem cum s-au aplicat aplicat plafonările şi compensările / Sursa: Pixabay
Facturi energie. Ministrul Energiei: Mâine o să solicit ANPC să demareze un control să vedem cum s-au aplicat aplicat plafonările şi compensările / Sursa: Pixabay

Iulian Iancu, președintele Comitetului Roman- World Energy Council, a explicat, în emisiunea "Ce se întâmplă?", de la DC NEWS, de ce furnizorii de energie vor să ia maximul de la consumatori. 

Publicitate

"Asistăm la o canibalizare a preţului şi o încercare de revendicare a cât mai mult din suma care trebuie plătită producătorului de către toţi actorii de pe lanţul de transmitere a energiei. Furnizorul este cel care va trebui să plătească sumele acestea enorme aflate în piaţa de energie. Ca atare, el nu vrea să rămână cu aceste sume şi îşi doreşte acum încasarea acelei sume promise de Guvern. Din păcate, fiind bine informaţi, ştiu că nu pot să primească banii, pentru că ei nu sunt în bugetul de stat. Rectificarea va trebui să curgă de la data aprobării în Parlament, adică banii îi vor vedea prin ianuarie. Ca atare, încearcă să ia maximul de la consumatori", a declarat Iulian Iancu. 

"Adică artificial se duc şi mai sus cu preţul, ca să nu fie în pierdere?", a întrebat Răzvan Dumitrescu. 

"Schema din lege este greşită. Schema corectă ar fi însemnat reglementare pe acest interval de timp, adică spui care este preţul final şi, pe etaje, reglementezi acest preţ. Când reglementezi, îi spui producătorului cu cât să vândă, distribuitorul este reglementat şi mai vii şi la furnizor şi îi spui că trebuie să intre pe acel preţ. După ce trece această perioadă de criză, revii la sistemul de piaţă pentru aceste categorii de consumatori, dacă poţi. Dacă nu faci aşa, ce se întâmplă? Producătorul este liber să practice ce preţ doreşte. Dacă el practică un preţ liber, plafonul se opreşte în curtea furnizorului, dar furnizorul este obligat să suporte creşterea preţului la producător. Nu a făcut nimeni analiza de piaţă. Eu am constatat o scădere a producţiei energiei hidro în ultimele 6 luni cu 30%, a producţiei de cărbune cu 26%, a energiei eoliene cu 20%. Eolianul din cauza secetei, hidro din cauza lipsei de apă în lacuri, cărbunele din cauză că s-a închis capacitatea de la Mintia", a completat Iulian Iancu. 

Youtube video image

Posibilă explicație, de ce întârzie facturile

Virgil Popescu a găsit o posibilă explicație a întârzierii facturilor pe luna octombrie 2021: ”Cred că anumiți furnizori facturau, la începutul lunii noiembrie, și câteva zile din luna noiembrie, adică facturau luna octombrie și câteva zile din noiembrie. Probabil din acest motiv au întârziat facturile, ca să scoată consumul aferent lunii noiembrie. Eu cred că aceasta este explicația cu adevărat, de ce au întârziat. Consumul lunii noiembrie se facturează la începutul lunii decembrie”. 

Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă privind compensarea creşterii preţurilor la energie stabilește, pentru perioada 1 noiembrie 2021 - 31 martie 2022, o schemă de sprijin pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale pentru clienţii casnici, IMM-uri, cabinetele medicale individuale şi alte profesii liberale, spitale, unităţi de învăţământ, de cult, ONG-uri. VEZI CONTINUAREA AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel