Oamenii obișnuiesc să lungească unele cuvinte pentru a transmite o emoție sau pentru a accentua sensul lor.
Oamenii obișnuiesc să lungească unele cuvinte pentru a transmite o emoție sau pentru a accentua sensul lor, conform CNN.
„Daaaa!”, „Nuuuu!”, „Poftiiiim?”, cu toții am auzit și am folosit acest procedeu, însă un astfel de limbaj s-a transformat rar în scris... până la apariția rețelelor de socializare.
Odată cu apariția platformelor de socializare, s-a născut și oportunitatea de a studia exclamațiile alungite, au transmis cercetătorii de la Universitatea din Vermont Burlington, instituție care a început să colecteze mesaje pe Twitter din 2008, după ce au observat că oamenii folosesc cuvinte alungite precum „hahaha” sau „omuuuuleee”.
De atunci, cu ajutorul computerelor, oamenii de știință au analizat 100 de miliarde de mesaje pe Twitter transmise între septembrie 2008 și decembrie 2016, într-un catalog, pentru a descoperi dacă există vreun tipar al utilizării acestor termeni alungiți.
„Facem ceva destul de prostesc și de jucăuș, iar acest lucru face parte din știință. Niciodată nu știi ce poți descoperi”, a spus prof. Peter Dodds.
Astfel, s-a descoperit că oamenii alungesc cuvintele online pentru aceleași motive pentru care le și rostesc mai îndelungat decât de obicei. Aceste variații nuanțate pot semnala sarcasmul („siiiigur”) sau bucuria dată de sporturi („gooooooooool”).
Cuvintele alungite se regăsesc în multe limbi de pe planeta noastră: „kkkkk” înseamnă râsete în portugheză, în timp ce „wkwkwkwk” înseamnă același lucru în indoneziană.
Autorii studiului au spus că munca lor arată că tiparele lingvistice colocviale diferă de limba formală scrisă și că acest lucru ar putea fi un pas înainte către introducerea în dicționar a cuvintelor alungite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu