Titi Aur a comentat, la DC Conducem, imaginile cu un şofer prins pe un drum express din Olt cu 242 km/h, mult peste limita de viteză de 120 km/h. Acesta a spus de ce şoferii români calcă pedala de acceleraţie atât de tare, dar şi care este diferenţa dintre România şi ţările din vest.
"Din punctul meu de vedere, parţial este vinovat şoferul, parţial este vinovată societatea. Această tentaţie eu o înţeleg foarte bine. E tentaţia de a-ţi exploata maşina la limită, de a vedea cât bagă la oră. Şi vine, firesc, întrebarea. Dacă există, şi e natural, de ce ne supărăm pe cei care merg cu viteza asta? Şi, într-adevăr, ne putem supăra doar parţial pe ei, şi să motivăm doar pe jumătate. De ce? Majoritatea ţărilor, de la Ungaria încolo, au gândit social din acest punct de vedere. Sunt nişte psihologi care participă la acele şedinţe, acele politici naţionale, care vin şi spun aşa: Fraţilor, nu vă gândiţi că puteţi limita un tânăr să nu îşi testeze maşina. Şi noi, societatea, trebuie să facem ceva.
Şi ce fac aceste ţări? Au investt în infrastructură pentru această tentaţie. Au construit circuite, care au şi scopul principal, cel pentru Motorsport, dar au şi rolul de a fi folosite în extracompetiţii. Acea utilitate este folosită pentru cursuri, şcoli, teste, şi inclusiv pentru ca şoferii să îşi descarce adrenalina acolo. Se duc acolo, se descarcă, şi atunci, când îl prinzi pe stradă, poţi să îl condamni", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Titi Aur îi avertizează pe şoferi că în Belgia, spre exemplu, depăşirea vitezei legale cu peste 100 km/h duce la confiscarea maşinii.
"În Belgia îţi confiscă maşina dacă ai depăşit cu mai mult de 100 km/h viteza legală din acea zonă. În afară de faptul că îţi anulează permisul, îţi dă amendă, etc. De ce? Pentru că ai transformat maşina într-o armă. În Germania la fel se procedează. Acolo sunt unele zone "la liber" pe autostradă, dar puţine. În rest ai restricţii viteză.
Ce a făcut acest şofer? Dacă limita este de 120 km/h şi el a mers peste 220 km/h, se confiscă maşina. Dar nu la noi. Că nu avem curaj, e măsură nepopulară.
Adevărul este undeva între, nu la mijloc. Dar au şi ei, aceşti şoferi, dreptatea lor. Eu înţeleg asta. Vrei să vezi cât poate maşina, ce faci? Te duci în Germania? Ghinionul lui sau norocul lui a fost că l-a prins radarul, i-a luat carnetul, şi poate va fi mai speriat altădată", a mai punctat expertul.
"Dar nu e corect, pentru că nu are unde să îşi descarce adrenalina. Dacă spun eu asta guvernanţilor noştri, vor spune că "bineînţeles, vine Titi Aur, ne spune nouă de circuite, ăla e nebun, a făcut curse toată viaţa, acum are conducere defensivă, vrea să îi mai facă statul şi circuite.
Franţa are 200 şi ceva de circuite. Ungaria avea la un moment dat 20 de circuite. Acum cred că are mai multe. Şi e o ţară mică. Statul investeşte în astfel de infrastructură. Până şi România a făcut. La Târgu Mureş este circuit făcut de stat. Mai e unul la Adâncata, făcut de privaţi, şi mai e unul la mine, făcut pentru şcolarizare, nu pentru viteză", a mai declarat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News