EXCLUSIV  De ce nu avem mulți turiști străini pe litoralul românesc. Mirela Matichescu arată greșeala pe care Ministerul Turismului a făcut-o

Foto cu rol ilustrativ: Inquam Photos / Costin Dinca
Foto cu rol ilustrativ: Inquam Photos / Costin Dinca

Mirela Matichescu, managerul OMD Mamaia Nord, a vorbit despre promovarea deficitară a vacanțelor românești peste hotare și greșeala pe care Ministerul Turismului a făcut-o.

"Graţie schimbărilor climatice - mai, iunie, iulie, august, septembrie - sezonul ar putea să dureze cinci luni. Vremea e bună la mare, începând cu luna mai, acum când vorbim. Dar cred că, de la începutul lunii iunie, se poate face baie în mare, pentru cei care doresc. Am discutat cu experţi, aici, la DCNews.

În zece ani, se estimează că Tulcea, Constanța, Brăila, Galaţi, Vrancea ar trebui să facă ele singure PIB-ul României de astăzi - 350 de miliarde de dolari. Constanța începe exploatarea gazului din Marea Neagră. Mai avem 100 şi ceva de km de coastă, de la Mamaia la Sulina, unde, dacă s-ar continua Autostrada A4 către Tulcea, investitorii ar merge în continuare şi ar fi şi golfulețele acelea binevenite în turism - acolo poţi face hoteluri de cinci stele. S-ar putea să fie un milion de oameni, pe weekend, pe litoralul românesc, nu 200.000 - 300.000 cât aveţi acum", a spus analistul politic Bogdan Chirieac, la DCNews TV.

Greșeala Ministerului Turismului

"Din nefericire - s-ar putea să se supere mulţi pe mine -, agenţiile de turism, în ultimii ani, nu mai vând vacanţele româneşti peste hotare. La târgurile de turism, când mergem cu agenţiile de turism, se vând vacanţe în Grecia, în Turcia. Trebuie să facem o promovare...", a spus Mirela Matichescu.

"Noi ar trebui cumva să începem să atragem din nou turiştii străini. O mare greşeală pe care a făcut-o Ministerul Turismului este că a desfiinţat acele birouri de promovare turistică externă pe care noi le aveam. Începuseră, în ultimii ani, să funcţioneze foarte bine. În mandatul meu, aveam întâlniri bilunare cu aceşti reprezentanţi şi aveau target. La fiecare târg de turism sau pe fiecare sezon, ei aveau target de atragere a turiştilor străini în România. Nu am înţeles, nici în ziua de astăzi nu înțeleg care a fost scopul, rolul de a desfiinţa aceste birouri externe", a punctat managerul OMD Mamaia Nord.

Interviul integral, în materialul video de mai jos:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel