Cele mai mari firme producătoare de bere din Germania aranjează prețurile de mai bine de două decenii, se arată într-un raport citat de săptămânalul Focus. Conspirația mărcilor de prestigiu nemțești va fi pedepsită cu amenzi în valoare de multe milioane de euro.
Detalii despre această investigație au fost publicate în urmă cu mai mult timp, notează Der Spiegel, dar noile informații arată care este adevărata miză. Potrivit documentului aparținând instituției care reglementează concurența în Germania, cele mai importante mărci germane au întreținut un complot al prețurilor de 20 de ani.
În timpul unei interogări din ianuarie anul acesta, șeful mărcii germane Veltins, Volker Kuhl, le-a spus anchetatorilor că brandurile de bere premium stabileau prin telefon să mărească prețul băuturii, sau, după caz, la finele unor întâlniri oficiale. Informația era trimisă apoi și producătorilor de o mai mică anvergură.
Grupul Bitburger, care produce berea ce servește drept sponsor oficial al Bundesliga, prima ligă a fotbalului german, a făcut dezvăluiri similare.
Până în prezent, se credea că acest complot viza doar perioada 2006-2008. Documentul de 100 de pagini publicat de Focus demonstrează că afacerea are dimensiuni mult mai mari.
Companiile implicate vor fi nevoite să plătească amenzi în valoare de multe milioane de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu