De ce RATB încalcă promisiunile asumate

Compania de transport public bucureștean, RATB, a promis introducerea de controlori pe toate liniile de autobuze pentru un transport civilizat și ca să determine toți călătorii să circule corect. Cum s-a achitat de această promisiune regia rămâne de văzut dintr-un sondaj facut pe câteva linii de transport.

Pe 14 august, RATB anunța printr-un comunicat de presă că proiectul pilot, inițiat pe liniile expres 780 și 783, a avut un real succes atât în privința bugetului încasat de companie, cât și în privința cetățenilor, prin ”crearea unor condiții de transport civilizat”. Drept urmare, conducerea hotăra extinderea proiectului și implementarea lui pe toate liniile de transport pubilc.

Acum câteva zile doi controlori s-au urcat în autobuzul 105 cu care circulam și eu de la Piața Presei Libere și s-au așezat pe scaunele din spate. Erau aceiași pe care îi știam dintotdeauna, și asta nu neapărat pentru că i-am mai întâlnit, ci pentru că toți arată la fel: camașă albă sau albastră, pantaloni de stofă și o geantă neagră pe care o poartă pe umăr. După ce vedeau câte un călător că tinde să se așeze pe scaun fără să scoată întâi portofelul electronic, urlau către el: ”Validați, validați!” Mai erau și persoane care precizau că au abonamente și scăpau de validator. La două stații distanță mi-au cerut și mie cardul și altor doi călători ce păreau c-ar fi la vârsta studenției, iar apoi au părăsit autobuzul.

Ca să verific cam în câte mașini RATB controlorii își fac datoria, mă hotărăsc să fac o plimbare de după-amiză prin câteva autobuze. Și ca să nu intervină monotonia, schimb și liniile pe care merg. Așa că plec de la Piața Presei Libere pe la 15:20 într-un autobuz 205. Însă cum nu văd niciun picior de controlor, cobor la următoarea stație și aștept următoarea mașină. Nici în 331 nu îmi cere nimeni să validez călătoria și mă gândesc să schimb din nou autobuzul. Așa că mă urc în 335, dar degeaba și de data aceasta. De la Piața Dorobanților aleg 131 și deja mă resemnez cu gândul că nu dau de controlori  pe traseul acesta. Renunț să mai încerc și alt autobuz și mă așez pe un scaun din spate.

La următoarea stație se urcă un bărbat conform descrierii oricărui controlor, pe deasupra și cu burtică. Se postează în fața mea și îmi bagă legitimația sub nas. Îl întreb dacă are idee când vor fi introduși controlori pe toate liniile și îmi raspunde: ”Ți se pare că nu sunt destui?” cu un zâmbet ironic care dispare în momentul în care îi întind abonamentul. Îmi ignoră întrebarea, dar insist și îi spun că fac un reportaj.  Mă întreabă ce reportaj, dar fără să aștepte răspunsul, se duce către mijlocul autobuzului și coboară la următoarea stație.

Eu îmi văd în continuare de drum până la Piața Romană, cu restul călătorilor și un singur angajat al RATB: șoferul autobuzului. De la Romană mă urc în 368 și merg până la Șoseaua Pandurilor vreo 10 stații, fără să mai prind niciun alt control. De la Răzoare încerc și un tramvai 3 stații, care decurg la fel de liniștit ca și până acum.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel