Unul dintre lucrurile care li se recomandă şoferilor de către specialişti este să evite rotirea volanului când maşina stă pe loc. Iată de ce.
Forțele care se dezvoltă în sistemul de direcție în timpul manevrării volanului au legătură cu frecarea dintre anvelope și asfalt și sunt cu atât mai mari cu cât anvelopele sunt mai late iar greutatea pe roțile directoare este mai mare. Aceste forțe contribuie deopotrivă la uzura anvelopelor și a elementelor sistemului de direcție – bucșe, bielete, caseta de direcție.
Uzura sistemului de direcție (și a anvelopelor) este considerabil mai mare atunci când avem piciorul pe frână. Asta deoarece diferențialul va permite o mișcare diferențiată a roților la bracarea volanului, ceea ce va elibera o parte din tensiunea din sistemul de direcție. Dacă roțile sunt blocate de frâne, manevrarea direcției se va face mult mai greu. Asta deoarece roțile directoare nu se mișcă doar în jurul axului vertical în punctul de contact cu solul, ci descriu și o mișcare de translație în timpul acestei manevre.
Nu întotdeauna este însă posibilă manevrarea direcției fără frânarea roților. Când efectuezi manevre în pantă vei fi nevoit să pui piciorul pe frână. Desigur, modul ideal este să tragi frâna de mână (presupunând că aceasta acționează pe roțile din spate – nu întotdeauna se întâmplă așa) și să rotești volanul fără a apăsa cu piciorul pe frână, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News