Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a propus întreruperea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, ce ar urma să lege prin subteran Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Contactată de De Ce News, Maria Grapini, ministru delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, pare mai degrabă să-l aprobe pe Fenechiu, decât să-l contrazică. Legătura subterană cu aeroportul ar fi bună pentru decongestionarea traficului, nu pentru turiști, spune dna Grapini.
Fenechiu, contrazis de realitate
"Dacă această magistrală nu va face decât legătura între aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, vreau să vă gândiţi că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului", spunea dl Relu Fenechiu.
Construcția Magistralei 6 de metrou nu ar lega doar Aeroportul Otopeni de restul Bucureștiului. Hărțile din toate metrourile arată că Magistrala 6 ar avea stații, pe lângă cea de la "Henri Coandă", în Otopeni, la Aeroportul Băneasa și la Piața Presei Libere.
Deci, de ea nu ar beneficia doar cei care vin sau pleacă de pe Aeroportul "Henri Coandă". Ar mai fi și cei care locuiesc sau lucrează în Otopeni, cei care vor să ajungă sau să plece de la Băneasa, dar și toți cei care muncesc în nordul Capitalei, zona în care au sediul cele mai multe companii multinaţionale din oraș. Mai mult, Magistrala 6 de metrou i-ar putea lăsa pe bucureșteni la "Băneasa Shopping City", mall-ul cu cele mai mari încasări din Capitală în 2012.
Cine câștigă dacă Magistrala 6 nu s-ar mai construi
Taximetriștii
Începând cu 1 februarie 2010, serviciile de transport taxi pentru Aeroportul Otopeni sunt desfășurate de cele 13 companii şi 57 de persoane fizice autorizate (PFA) care împart cele 250 de permise de acces auto.
Tariful maxim practicat este de 3,5 lei/kilometru, față de 1,39 lei/km, cât practică majoritatea taxiurilor din oraș.
În staţiile de debarcare au acces și transportatorii autorizaţi în regim de taxi, indiferent dacă aceştia dispun sau nu de permise de acces eliberate de administraţia aeroportului.
Primarul Bucureștiului Sorin Oprescu, a declarat la începutul acestui an că în Capitală sunt circa 8.500 de autorizaţii valabile de taxi, la care se adaugă și cele din Ilfov.
Microbuzele
Cum se întâmplă cu fiecare localitate mărginașă Bucureștiului, și (din)spre Otopeni vin și pleacă zeci de microbuze suprapopulate în fiecare oră. De voie, de nevoie, oamenii se înghesuie câte 25-30 pe 16-18 locuri, șoferii nu dau bilete, astfel că afacerea merge strună. Ce nevoie mai avem de metrou?
RATB
Chiar și Rețeaua Autonomă de Transport București (RATB) ar avea de suferit în eventualitatea în care Magistrala 6 ar fi construită. Oamenii ar coborî din autobuzele burdușite, în care temperatura pe timpul verii trece deseori de 40 de grade Celsius, în subteran, unde timpul până sau de la destinație ar scădea, invers proporțional cu condițiile de călătorie.
Cine ar beneficia de Magistrala 6
De partea cealaltă, de metrou ar beneficia "doar" câteva zeci, poate sute de mii de cetățeni ai Capitalei, care ar ajunge mai repede în zona de nord a orașului, în condiții decente de drum, nu înghesuiți la 40 de grade Celsius. Și cei de la suprafață ar avea de câștigat, dat fiind că traficul ar fi mai liber.
Ar mai fi și miile de turiști care sosesc pe cele două aeroporturi - Băneasa și Otopeni -, și care ar putea folosi metroul pentru a ajunge în oraș, în loc să fie "jecmăniți" de taximetriștii care profită de naivitatea străinilor și percep tarife de câteva ori mai mari pentru o cursă de câteva zeci de lei.
Atât de puține motive pro și atât de multe contra construirii liniei de metrou între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, încât deznodământul nu e greu de anticipat...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News