Producătorii auto ar trebui să renunțe la cinci uzine din Europa pentru a rezolva problema supraofertei, au apreciat analişti intervievaţi de Bloomberg, potrivit Mediafax, în contextul în care General Motors (GM) a luat, miercuri, decizia de a închide până în 2017 fabrica din Bochum, Germania.
Decizia celor de la GM, prima măsură de acest tip luată de grupul american în Germania după al doilea Război Mondial, va rezolva numai o mică parte din problemele industriei auto europene, Philippe Houchois, analist la UBS în Paris afirmând că "Ar trebui ca marii producători auto să închidă cel puţin câte o fabrică, ceea ce ar însemna în total cinci unităţi".
În opinia sa, măsura luată de General Motors, ar trebui să fie urmată și de cei de la Renault, PSA Peugeot Citroen, Fiat şi Ford Motor.
Presaţi politic să nu reducă numărul de locuri de muncă, producătorii europeni au menţinut uzinele neprofitabile, închizând numai două în ultimii patru ani, o fabrică GM în Belgia şi una a Fiat în Sicilia.
Potrivit companiei de analiză a pieţei IHS Automotive, scăderea cererii ar putea influența supracapacitatea de producţie din vestul Europei care s-ar dubla, ajungând la circa 2 milioane de vehicule în 2012.
Piaţa auto europeană se va contracta cu 7% în acest an, a estimat săptămâna trecută Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Dificultăţile cu care se confruntă producătorii auto europeni sunt oglindite în anunţul GM de închidere a fabricii din Bochum. Măsura va fi aplicată până în 2017, pentru a se ţine cont de un acord privind garantarea locurilor de muncă.
"Chiar şi GM are nevoie de cinci ani să închidă o fabrică marginală pentru grup. Timpul necesar scoate în evidenţă încă o dată că nu va exista o soluţie uşoară şi rapidă la problema supracapacităţii", a arătat David Arnold, analist la Credit Suisse în Londra.
Acţiunile Peugeot au scăzut miercuri la un minim al ultimilor 23 de ani din cauza temerilor legate de capacitatea companiei de a opri declinul vânzărilor, pierderile din ultimele trei luni fiind de 40%. Cota de piaţă a grupului este de 2,7 miliarde de euro.
Titlurile Renault au scăzut cu 27%, iar cele ale Fiat cu 26%, în aceeaşi perioadă. Acţiunile Volkswagen, grup neafectat de supracapacitate, au coborât cu 11%.
Această problemă a scăderii vânzărilor, urmează a fi discutată la întâlnirea de joi de la Madrid a directorilor producătorilor auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu