Atât atenţia italienilor îndreptată către bunurile de lux , cât şi recesiunea, au redus puternic cererea pentru autoturismele sport. Astfel, exporturile de mașini la mâna a doua au crescut de trei ori faţă de anul trecut în Italia.
Italia exportă tot mai puține mașini sport din cauza cererii tot mai reduse la astfel de automobile pe piața autohtonă. Numărul de mașini super-sport precum Ferrari şi Maserati, cele mai profitabile divizii ale gigantului Fiat, exportate din Italia în primele cinci luni, s-a triplat faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, la 13.633 unităţi, informează Mediafax.
"Italia este una dintre fortăreţele supercar-urilor, iar aceste maşini dispar acum de pe străzi. Situaţia are o valoare simbolică uriaşă şi arată cât de profundă este criza", declară Giuliano Noci, decan asociat la şcoala de business a Politehnicii din Milano.
Fiat, cel mai mare constructor auto italian, a suspendat temporar toate investiţiile în ţară. Cererea tot mai slabă pentru maşini de lux reprezintă o nouă lovitură pentru Fiat pe piaţa locală. Fiat se bazează pe mărcile de lux pentru a diminua pierderile înregistrate pe piaţa europeană, care s-au ridicat la 345 milioane euro în primul semestru.
Guvernul condus de premierul tehnocrat
Mario Monti implementează măsuri de austeritate cu un impact de 20 miliarde euro asupra deficitului bugetar. În același timp, economia este în contracţie de patru trimestre consecutive, iar şomajul a atins maximul ultimilor trei ani, concomitent cu declinul consumului şi al producţiei industriale.
Printre reformele introduse de Monti este și creşterea taxelor percepute posesorilor şi cumpărătorilor de autoturisme super-sport.
Totodată, proprietarii de supercar-uri au intrat în atenţia autorităţilor fiscale. Din decembrie 2011, autorităţile italiene au efectuat zeci de razii în zone de reşedinţă pentru bogaţi, precum în staţiunea de ski Cortina d'Ampezzo sau la Portfoino, pe Coasta de Azur. Agenţii de poliţie opresc automobile de lux pe stradă pentru a verifica dacă proprietarul a declarat venituri suficiente şi şi-a plătit toate taxele.
"Mulţi posesori de Ferrari vor să scape de maşină după ce poliţia financiară a venit la unul dintre evenimentele noastre, la Roma, şi a verificat fiecare şofer", a declarat Fabio Barone, preşedintele clubului de posesori Ferrari Passione Rossa.
Nu numai Ferrari are de suferit. Săptămânal, circa 200 de automobile Porsche la mâna a doua părăsesc Italia, fiind exportate către alte ţări europene, potrivit lui Loris Casadei, directorul general Porsche Italia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News