Produsele vegetale care imită produsele lactate ar putea fi obligate să-și schimbe numele în Marea Britanie.
Produsele vegetale care imită produsele lactate, cum ar fi „I Can’t Believe It’s Not Butter” (Nu pot să cred că nu este unt, n.r.) și „This Is Not M*lk” (Acesta nu este lapte, n.r.), ar putea fi obligate să își schimbe denumirile dacă se vor impune noi reguli “draconice” pentru a evita confuzia consumatorilor între produsele vegetale și cele reale, scrie The Guardian.
Se crede că oficialii de la standardele comerciale sunt pe punctul de a emite o nouă lege care include o interdicție a folosirii de cuvinte și expresii ca “m*lk”, “cheeze” și “not milk” pe etichete, iar Alianța pentru Alimente Vegetale din Marea Britanie (PbFA) va face săptămâna viitoare un apel final la secretarul de mediu pentru a interveni.
Marisa Heath, directorul executiv al PbFA, a spus că își va exprima îngrijorările, care includ riscul ca tulburările rezultate să ducă la creșterea prețurilor, într-o scrisoare către Steve Barclay. Ea va cere ca noua direcție să fie abandonată, iar reglementările să fie revizuite.
“În momentul în care ar trebui să încurajăm consumatorii să facă alegeri mai sustenabile... acesta este un pas greșit”, a spus Heath, care a sugerat că o acțiune de aplicare ar afecta industria alimentară în ansamblu.
“Retailerii mari vor trebui să își redenumească produsele vegetale de marcă proprie”, a spus ea. “Acest lucru va costa inutil bani și timp într-o industrie care face deja tot posibilul în timpul crizei costului vieții. Acest lucru ar putea avea apoi un impact asupra prețurilor pentru consumatori”.
Ian Hepburn, directorul de marketing al Upfield UK and Ireland, care produce I Can’t Believe It’s Not Butter, a spus că produsul a ajuns în milioane de frigidere din Marea Britanie timp de aproape 35 de ani. “Este imposibil ca cineva să fie confuz”, a spus el.
“În 2023 nu am primit nicio reclamație de confuzie a consumatorilor. Suntem uluiți de aceste restricții propuse care nu fac altceva decât să adauge birocrație unei legi UE învechite”, a adăugat directorul de marketing.
Ultima versiune a legii, din ianuarie 2024, nu a fost „îndulcită” în ciuda preocupărilor ridicate de industria alimentară vegetală. Anul trecut, Greenpeace a susținut că industria lactată a făcut lobby pentru aplicarea regulilor, citând documente guvernamentale și ale sectorului lactat.
Grupul de Focalizare pe Standardele Alimentare și Informațiile (FSIFG), un grup de conducere al ofițerilor de standarde comerciale, transmite: “Inovația tehnologică conduce la construirea de produse oferite ca alternative la alimentele convenționale de origine animală. Este important ca produsele să fie clar distinse, înțelese, iar diferențele nutriționale să nu fie confundate.”
Documentul spune că brandurile vegetale nu ar trebui să folosească omofone, caractere asteriscate sau alte jocuri de cuvinte. Cuvinte ca “whole” sunt de asemenea interzise. Analistii au spus ca folosirea unor nume distractive ca m!lk sau m*lk a fost istoric un mod de a încuraja oamenii să încerce produse vegetale.
Experții au spus că termeni precum “iaurt de soia” și “mozzarella vegană” nu ar trebui folosiți. În schimb, ei propun “desert de soia fermentat cu culturi vii” și literal “bile vegane albe-moi cu o aromă ușoară de brânză”.
Fără o schimbare de atitudine, companiile se tem că restricțiile ar putea fi în vigoare până la Paște. Dacă vor fi obiectul unei plângeri, ar putea fi supuse unor acțiuni de aplicare, cum ar fi schimbarea unui nume de marcă sau a unui ambalaj.
Bryan Carroll, directorul general al Oatly UK and Ireland, a spus că este “pur și simplu jignitor” să se presupună că oamenii nu pot face diferența. Marea Britanie chiar vrea să fie o țară cu unele dintre cele mai “draconice reguli despre cum descriem mâncarea și băutura?” a adăugat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu