Principala sursă de informare este televizorul, cu 97% dintre români menționând că se uită cel puţin o dată pe săptămână la emisiuni transmise în această manieră. La o diferenţă semnificativă, urmează presa/ziarele (51%), radio-ul (64%), internet-ul (accesat de 43% dintre respondenți) şi reţelele de socializare (folosite de către 28% dintre români). Consultarea şi informarea cu privire la chestiunile politice naţionale este realizată în primul rând cu ajutorul televizorului (94%), urmat de presă/ziare (46%), radio (44%) şi internet (23%). Acelaşi trend ierarhic este menţinut şi în cazul informării cu privire la chestiunile politice europene: televizor (88%), presă/ziare (43%), radio (41%) şi internet (22%).
Eurobarometru – Grecii şi românii, cei mai nemulţumiţi europeni de măsurile antisărăcie
Măsura în care mass-media din România vorbeşte despre Uniunea Europeană este evaluată de români ca fiind satisfăcătoare: aproape jumătate (49%) spun acest lucru, de exemplu, despre ceea ce prezintă televiziunile pe subiect, 41% despre informaţiile transmise de radio, 39% despre presa scrisă şi doar 25% despre site-urile de internet. Diferenţe faţă de media europeană se observă în toate cazurile: 55% dintre respondenții din UE27 menţionează că la TV se vorbeşte atât cât trebuie despre Uniune, 48% la radio, 56% în presa scrisă şi 42% pe siteuri.
Percepţia românilor asupra prezentării obiective a ştirilor despre UE la televiziune este similară celei observate pentru media europeană (54% faţă de 53%). În cazul celorlalte mijloace de informare, există similaritate între percepţia românilor şi cea a mediei europene când facem referire la radio (48% vs. 52%), iar diferenţele notabile sunt observate pentru presa scrisă (43% vs. 51%) şi internet (27% vs. 40%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu