Operatorii economici vor trebui să îşi schimbe casele de marcat vechi cu unele cu jurnal electronic până la 1 noiembrie 2017, pentru a putea transmite datele fiscale în regim online către sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
Potrivit Ministerului Finanţelor Publice (MFP), măsura este una care va ajuta la debirocratizare şi la combaterea evaziunii fiscale.
"Ministerul Finanţelor Publice continuă procesul de transparenţă şi propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generaţie nouă, echipate cu jurnal electronic. Măsurile propuse de Minister au creat premisele înlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hârtie, cu aparate de generaţie nouă, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale în regim online către sistemul informatic al ANAF", se arată într-un comunicat al MFP.
Schimbarea caselor de marcat ar urma să se producă în mod etapizat, începând cu 1 noiembrie 2017. Potrivit MFP, măsurile vin în sprijinul debirocratizării şi urmăresc creşterea nivelului de fiscalizare şi o îmbunătăţire a execuţiei veniturilor bugetare. Principalele modificări propuse de MFP se referă la stabilirea condiţiilor tehnice pe care trebuie să le îndeplinească aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizării; implementarea Registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în Bucureşti; eliminarea obligaţiei contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale; majorarea termenului de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la doi respectiv trei ani în prezent, la cinci ani; introducerea prevederilor privind conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Noul sistem informatic al ANAF ar trebui să devină operaţional cândva în 2018.
Potrivit fostului director al Fiscului, Gelu Diaconu, actualul sistem este depăşit şi funcţionează în sistem de avarie.
Sistem informatic de gestiune a veniturilor statutului ar urma să fie implementat în România cu sprijinul Băncii Mondiale. Programul ar urma să coste în jur de 100 de milioane de euro, potrivit estimărilor responsabililor din ANAF
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu