Reprezentanți ai radiodifuzorilor, ai distribuitorilor prin cablu şi ai studiourilor de producţie au constituit grupul de lucru Loudness.
Telespectatorii nu vor mai fi izbiți de sonorul puternic al reclamelor, atunci când începe publicitatea. Diferențele de sunet dintre programe și publicitate urmează să fie eliminate, scrie Pagina de Media.
Grupul de lucru Loudness a fost înființat la sediul CNA și își propune elaborarea Standardului pentru Nivelul Tăriei Sunetului, prin care se va asigura o normalizare, prin uniformizare, a tăriei sunetului în programele de radio şi de televiziune. Din acest grup fac parte mai mulţi reprezentanţi ai radiodifuzorilor, ai distribuitorilor prin cablu şi ai studiourilor de producţie.
Grupul va elabora o recomandare către CNA prin care să se elimine diferenţele de sonor dintre calupurile de publicitate şi programele TV. Consiliul va decide apoi dacă recomandarea se va transforma într-o decizie sau va rămâne la stadiul de recomandare.
“Scopul întâlnirii noastre este să găsim soluţiile cele mai bune pentru normalizarea tăriei sunetului, normalizare prin uniformizare. Demersul se va finaliza printr-o recomandare către CNA şi care printr-o decizie va fi pusă în aplicare ca o normă. Un orizont de timp de un an de zile va fi necesar până vom trece concret la rezolvarea acestei probleme”, a declarat Sotir Caragaţă, reprezentant CNA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News