Instructorul de conducere defensivă, Titi Aur, a scos în evidență cât de periculos este când depășești la limită.
„Practic nici nu câștigi (n.r. timp) pentru că intri în coloana și la un moment dat mai circulă ăia de pe banda unu pe banda doi, vezi că de fapt ai făcut niște depășiri riscante și ești în același loc cu cel pe care l-ai depășit la limită, la risc. Este o asumare de risc complet inutilă, inconștient cel de la volan, inconștienți cei din mașină pentru că eu vorbesc de fiecare dată nu doar de atitudinea șoferului și de atitudinea sau modul în care acționează sau reacționează și ceilalți din mașină pentru că ceilalți din mașina neavând educația din acest punct de vedere al siguranței rutiere, circulă fără centură, îl lasă pe cel de la volan să facă nebunii chiar dacă cel de la volan este puștiul care are permis de un an doi și în mașină e tata, mama, bunicul care ar trebui, măcar prin faptul că-s mai în vârstă, mai cu mintea la ei, să îl oprească, dar nu, se bucură, "uite tânărul, junele nostru, ce abil și uite cum i-a depășit pe toți" și sunt mândri” a precizat Titi Aur, instructor de conducere defensivă, în cadrul emisiunii DC Conducem.
„Sunt situații care se întâmplă, câștigul este foarte mic sau deloc, riscul este enorm și într-adevăr de foarte multe ori îți iese de foarte multe ori treci fără probleme. Când se întâmplă accidentul de obicei e groaznic că se întâmplă la viteze mari apar acele afirmații, ce ghinion a avut, și eu spun nu a avut ghinion când a făcut accident, a avut noroc de foarte multe ori, a scăpat de foarte multe ori și cu cât scapi de mai mult ori cu atât ești tentat să faci de mai multe ori astfel de faze” a mai precizat Titi Aur.
„Eu am asistat zilele trecute la o fază venind dinspre Moldova undeva înainte de Râmnicul Sărat. O mașină a venit în spatele meu - un Audi gri - și a tot făcut pressing. Normal, l-am lăsat să se ducă, a depășit și mașina din fața mea și, când să depășească mașina următoare, nu știu exact ce s-a întâmplat, dar am văzut doar efectul. Probabil că ăla s-a enervat, i-a frânat sau ce s-a întâmplat, mașina Audi a făcut stânga, dreapta, derapaj și s-a întors și pe contrasens. Am văzut cum mașina voia să rămână pe drum, intrau sistemele și îl opreau și el trăgea de volan exact cum îi mai rău și a amplificat derapajul” a relatat instructorul.
VEZI EMISIUNEA COMPLETĂ AICI:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News