Prof. univ. dr. emerit Ioan Neacșu, de la Universitatea din București, a vorbit, în cadrul emisiunii ”DC Edu”, despre dependența digitală.
„Ce facem cu dependența digitală a copiilor, cu adicția tehnologică? Un mare psiholog german a vorbit de riscul demenței digitale. Este absolut înspăimântător. Care sunt efectele efectele asupra dezvoltării intelectuale, asupra riscului autismului social ș.a.m.d? Cum vedeți lucrurile?”, a întrebat prof. univ. dr. Sorin Ivan, decan, dar și director al Revistei Tribuna Învățământului, în cadrul emisiunii ”DC Edu”.
„Am citit de curând un studiu al unui neozeelandez economist care, studiind în Europa, a constatat că până în anul 2000 tânără generație a crescut cam cu 2,7 procente inteligență, după care brusc au început lucrurile să scadă cam cu 1,7 la 10 ani. E grav! În ultimul timp vreau să scriu ceva despre limitele inteligenței artificiale, și anume acolo am găsit soluțiile plecând de la cauze. Alimentația, apa cu anumite substanțe, dar unul care m-a interesat ca profesor, și anume că minții umane nu-i mai sunt date probleme care să le rezolve autentic, real și în timpul cerut”, a transmis prof. univ. dr. emerit Ioan Neacșu, de la Universitatea din București.
„Pentru că avem tehnologie, facem apel la ea”, a intervenit prof. univ. dr. Sorin Ivan.
„Și, atunci, astfel de transfer se face cu enorme pagube pentru mentalul nostru. Iată, în ultimul timp, în mass-media noastră a apărut exercițiul de fake news sau deepfake, în care ia în calcul, hai să zicem așa, cuceririle inteligenței artificiale. Se construiesc, nu se reconstruiesc, se construiesc autentic noi comportamente. Nu reușesc să îmi dau seama unde o să ajungem, dar cred că ar trebui să începem cu ceva”, a conchis prof. univ. dr. emerit Ioan Neacșu.
Urmărește emisiunea completă aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu