Află ce declarații a făcut Titi Aur, în cadrul emisiunii ”DC Conducem”, despre un detaliu care vizează centura de siguranță.
„Din punctul meu de vedere, școala de șoferi în ziua de astăzi ar trebui să aibă două capitole în plus față de ce era înainte. Evoluția tehnică a mașinii, pentru că mașina a evoluat cu ABS, ESP, adică sistemele active. Pe urmă, sistemele pasive: airbag-uri și toate alea. Vin eu cu întrebarea publică: Cum de își permite statul român, prin autoritățile din România, să dea voie la niște mașini să se înmatriculeze, la care centura nu se deschide dacă rămâi răsturnat? RAR-ul autorizează astfel de mașini, adică mașina modernă, mașina nouă din ultimii 10-15 ani. Dacă rămâi răsturnat, centura nu se deschide. A fost gândită ca un sistem de siguranță ca să nu cazi în cap să-ți rup gâtul. Statul român își permite să autorizeze astfel de mașini fără să ia nicio măsură prin care să știe cumpărătorul sau utilizatorul mașinii că există acest sistem.
Adică nici la școala de șoferi, nici campanii nu se fac, nici dealerii de mașini nu te învață, pur și simplu îți dă o mașină care funcționează altfel decât mașina de acum 15 ani și când rămâi răsturnat în Dâmbovița mori înecat. Am avut tineri care au murit înecați, mașina întreagă, nu s-a deschis centura. Familia de astă-iarnă, care se ducea la mănăstire și au rămas într-un canal și a murit mama și mama mamei și băiatul, pentru că nu s-a deschis centura. Statul român își permite ca să dea drumul la acele mașini să circule, să fie importate și vândute, fără să ia nicio măsură.
Și știți care-i culmea? Și RAR-ul și ARR-ul, cei care școlarizează și cei care fac atestate, sunt tot în curtea Ministerului Transporturilor, că n-are nicio legătură Ministerul de Interne, nici Ministerul Educație, doar ei și nu fac nimic. Că nu fac nimic nu e o problemă, problema mea e de ce nimeni nu-i întreabă? De ce opinia publică nu întreabă? De ce presa nu-i întreabă? Că nu interesează pe nimeni. Ajungem să nu predăm la școala de șoferi evoluția tehnică a mașinii și sisteme active și pasive.
Al doilea capitol care ar trebui introdus: reguli de conducere defensivă. Pentru că au avansat, toată lumea a avansat, acum 30-40 de ani nu se vorbea peste tot despre regula fermoarului , cercul de siguranță, regula celor două secunde. Acum, din ce în ce mai multe au devenit reguli de circulație, nu se face nimic”, a declarat Titi Aur, în cadrul emisiunii ”DC Conducem”.
Urmărește emisiunea completă aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News