Detaliul detectat de telescopul James Webb care a i-a luat prin surprindere pe toți

Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

Iată ce a surprins, mai nou, telescopul James Webb!

Telescopul James Webb a complicat și mai mult dezbaterea actuală referitoare la rata de expansiune a universului. Aproape un secol în urmă, Edwin Hubble a descoperit că universul se află într-o expansiune continuă.

Calcule recente au evidențiat neconcordanțe în privința vitezei acestei expansiuni, ceea ce sugerează că înțelegerea noastră asupra legilor fizicii ar putea fi incompletă, scrie Quanta Magazine. Două echipe de cercetători, conduse de Adam Riess și Wendy Freedman, au investigat rata de expansiune, cunoscută și sub denumirea de constanta Hubble.

Diferențe de opinie

Echipa condusă de Riess a obținut în mod constant o valoare mai mare pentru H0 decât cea prezisă teoretic, ceea ce a generat o discrepanță cunoscută sub numele de tensiunea Hubble. În schimb, echipa lui Freedman este de părere că măsurătorile nu au fost la fel de precise pe cât susține echipa lui Riess.

Datele recente obținute de Telescopul James Webb au adâncit disputa dintre cele două echipe de cercetători. Echipa condusă de Riess își menține poziția, în timp ce echipa lui Freedman sugerează că tensiunea observată de Telescopul Hubble ar putea să nu fie reală. Conflictul provine din diferențele de interpretare a datelor obținute prin observarea diverselor tipuri de stele.

Pentru a trasa o concluzie certă asupra ratei de expansiune a universului, sunt necesare mai multe date și analize suplimentare. Ambele echipe sunt angajate în investigarea discrepanțelor dintre măsurătorile lor și în abordarea uneia dintre cele mai mari controverse din cosmologie, care a stârnit dezbateri între oamenii de știință timp de aproape un secol.

Cu ce noutăți "a venit" James Webb în ultima perioadă

Telescopul spațial James Webb (JWST) a realizat o serie de descoperiri remarcabile de la lansarea sa, aducând noi perspective asupra universului. Iată câteva dintre cele mai notabile descoperiri recente:

Cele mai îndepărtate galaxii: James Webb a detectat galaxii care s-au format la doar câteva sute de milioane de ani după Big Bang, ceea ce oferă informații esențiale despre primele faze ale formării galaxiilor.

Atmosferele exoplanetelor: JWST a analizat atmosferele mai multor exoplanete, detectând compuși chimici precum apă, dioxid de carbon și metan. Aceste date sunt cruciale pentru înțelegerea potențialului de viață pe alte planete.

Formarea stelelor: Telescopul a oferit imagini detaliate ale unor regiuni de formare a stelelor, precum Nebuloasa Carina și Pilorii Creației. Aceste observații permit studierea proceselor prin care stelele se nasc și evoluează.

Discurile protoplanetare: Webb a observat discuri de gaz și praf în jurul stelelor tinere, care sunt în proces de a forma planete. Aceste observații ajută la înțelegerea modului în care se formează sistemele planetare.

Molecule complexe în spațiu: JWST a detectat molecule organice complexe în spațiu interstelar, ceea ce ar putea oferi indicii despre chimia prebiotică necesară pentru viață.

Studiul galaxiilor și găurilor negre: Telescopul a permis observarea unor găuri negre supermasive și a galaxiilor în care acestea se află, dezvăluind detalii despre interacțiunile dintre găurile negre și mediul lor galactic.

YesMy - smt4.5.3