REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Elevii de clasa a 8-a așteaptă cu sufletul la gură să vadă ce note au obținut la probele de la EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. În acest an, copiii au fost puși în dificultate de proba la limba română, iar acum profesorii încearcă să tragă un semnal de alarmă.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. O profesoară de limba romană spune că le predă degeaba copiilor din moment ce probele la EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 nu au nicio legătură cu realitatea.
REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. "Sunt profesor de limba română, într-o școală din mediul rural. Predăm nuvele, fabule și tot ce au prevăzut în programa școlară și efectuăm și multe ore de pregătire, astfel încât acești copii să facă față unor examene reale bazate pe materia studiată, nu pe imaginația unei comisii care există efectiv de două ori pe an, pentru evaluarea națională și bacalaureat. Atunci, de ce trebuie să susțină examen, din simbolism, elevii noștri, când vor învăța simbolismul abia în clasa a X a la liceu?
Poezia lui Minulescu era mai mult decât interpretabilă și se axa mai mult pe valoarea unor simboluri specifice unui tip de eseu prevăzut de programa de bacalaureat. Gramatica era punctată la fel. Nu conta că este sintaxă sau morfologie. Primele cerințe de la partea a doua sunt pentru clasa a ll a. Nu releva în nici un fel, în ce măsura, se respecta programa. Am predat la clasă degeaba zeci de specii literare, deoarece la examen nu s-a cerut nimic, în afară de mesajul literar al unei poezii și explicarea unui titlu.
Fiul meu e un copil excepțional. A susținut anul acesta examenul de evaluare națională. Mă aștept ca notele lui să fie peste 9,50. Mereu MEN recomandă să se corecteze în favoarea elevului. Sper ca fiul meu să nu fie dezamăgit de o viziune optuză a unor cadre didactice care au uitat că acești copii se află la primul examen important din viața lor. Un lucru e cert - comisia ce formulează aceste subiecte nu are prea multă legătură cu ceea ce facem la clasă și mă îndoiesc că acei profesori au predat măcar o oră de română recent la gimnaziu. Elevilor mei de la școală le țin pumnii. Sunt deosebiți. Mulți merită la aceste subiecte note mari. Sper ca sistemul să înțeleagă că distrugând viitorul acestor copii, la primul examen din viața lor, nu face altceva decât să îi încurajeze să abandoneze școala, deoarece vor înțelege că nu le este respectată și nici apreciată corect munca. Tot ce au cerut după ce mulți dintre ei au învățat foarte serios, este șansa reală de a fi evaluați corect. Vom vedea curând care este realitatea", a scris o profesoară de limba română într-un comentariu postat pe ziarul DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News