Vrei să începi o afacere în retail (comerț cu amănuntul)?
Pregătește-te pentru interacțiunea directă cu clienții, selectarea gamei de produse și organizarea optimă a lanțului de aprovizionare. Iată care sunt investițiile de bază pe care să le ai în vedere la realizarea unui plan de business în domeniul retailului:
Gestionarea eficientă a stocurilor este o componentă esențială în orice afacere de retail. Acest proces implică urmărirea și actualizarea constantă a mărfurilor din depozite, anticiparea cererii și ajustarea corespunzătoare a comenzilor către furnizori. Un sistem de gestionare a stocurilor bine pus la punct asigură un flux continuu de produse și previne situațiile de lipsă de stoc.
Sistemele de management al inventarului bazate pe software te ajută prin automatizarea sarcinilor asociate cu gestionarea stocurilor. În acest mod, economisești timp și bani, îmbunătățești satisfacția clienților și crești profitabilitatea firmei tale.
Investește în device-uri performante, realizate special pentru domeniul retailului. Vei avea nevoie de un sistem POS (Point of Sale), pentru procesarea rapidă a tranzacțiilor. Ia în considerare utilizarea softurilor personalizate, precum modulul POS pentru ERP, specializat în managementul vânzărilor din supermarketuri, lanțuri de magazine și unități de retail independente.
Îți trebuie și un software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM). În acest mod, păstrezi evidență preferințelor și comportamentelor clienților. Integrează sistemele POS, CRM, ERP și WMS, pentru un control în timp real asupra stocurilor, vânzărilor, încasărilor și prețurilor.
Include în buget investițiile de marketing, necesare pentru lansarea afacerii tale din domeniul retailului și pentru promovarea produselor pe care le comercializezi. Prin alocarea inteligentă a resurselor financiare, vei reuși să creezi o identitate de brand puternică, pe baza căreia te vei diferenția de competitori. În funcție de avantajele și beneficiile pe care le oferi clienților, axează-te pe strategii de preț, de produs, de promovare sau de plasare a produselor.
Utilizează canale diverse (social media, SEO, publicitate tradițională, paid media) pentru a atrage și a fideliza clienții. Organizează promoții regulate, pentru a stimula vânzările și a atrage noi vizitatori în magazinul pe care-l gestionezi.
Investește în recrutarea și trainingul angajaților, pentru a oferi un serviciu excelent, la fiecare vizită a clienților în magazin. Stabilește politici de returnare clare și favorabile clienților, pentru a crește încrederea și satisfacția acestora. Pe termen lung, vei avea de câștigat, iar banii cheltuiți cu perfecționarea personalului reprezintă investiții rentabile în eficiența afacerii și notorietatea brandului.
Folosește aplicații mobile, chatbots, sisteme de analiză a comportamentului clienților. Aceste instrumentele digitale reprezintă viitorul în retail și asigură configurarea unor servicii personalizate, la nivelul de calitate adecvat.
Analiză și raportare a performanței de business în retail
Implementează soluții de analiză a datelor, pentru a monitoriza performanțele și a identifica oportunități de îmbunătățire. Ia în considerare utilizarea unor aplicații software cu module specializate pentru retail. Astfel, vei beneficia de device-uri și funcționalități precum interfață touch-screen, modalități multiple de plată, integrare cu echipamente de cântărire, inventariere cu cititoare de coduri de bare mobile, imprimante pentru etichete ș.a.
Astfel, ai control 360° al activităților din unitățile de retail pe care le gestionezi. Poți să selectezi rapoartele de care ai nevoie, chiar și în mod offline. Realizezi mai ușor raportările contabile și te descurci mai bine la controalele fiscale. Ai instrumente de analiză, pentru stabilirea politicilor comerciale, integrarea punctelor de lucru și dezvoltarea pe termen lung a afacerii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu