Vânzările la produsele de patiserie, dulciuri, gustări sărate şi băuturi alcoolice au crescut peste medie în timpul distanţării sociale în Spania în contexul pandemiei de coronavirus, un meniu special de carantină, cunoscut deja sub numele 'dieta Bridget Jones' şi care face aluzie la eroina 'plinuţă' din cărţile scriitoarei britanice Helen Fielding, relatează EFE.
Potrivit datelor institutului Kantar, care arată că după cumpărarea masivă de alimente de bază, înainte de 14 martie când a fost instituită izolarea, spaniolii au achiziţionat între 22 şi 29 martie produse de patiserie într-o cantitate de trei ori mai mare decât în lunile de dinaintea crizei.
Zilele acestea rafturile din supermarketuri la produse ca făină sau drojdie sunt în continuare goale, ceea ce arată că spaniolii preferă să gătească acasă. S-au dublat şi vânzările la îngheţată, frişcă lichidă şi tablete de ciocolată, alături de alte produse precum zahărul, crema de cacao sau untul, care au înregistrat creşteri de între 65 şi 80 la sută.
O altă categorie în tendinţă de creştere sunt băuturile alcoolice, cu ginul în fruntea listei care a avut o creştere de 78 % în ultima săptămâna din martie, urmat de bere cu o creştere de 66 la sută.
Autorii studiului au pus această creştere a consumului la aceste produse pe seama 'capriciilor' de a sta acasă şi, mai ales, obligaţiei de închidere a localurilor. Potrivit cifrelor furnizate de Kantar, consumul în confortul căminului a crescut în contextul izolării cu 22 %, impulsionat de gustările dintre mese şi de obligaţia de a mânca acasă şi în weekend, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu