Cătălin Radu Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, a vorbit despre tragediile de pe șosele.
Mii de oameni mor anual în accidente rutiere, iar Cătălin Radu Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, a vorbit despre tragediile permanente de pe șosele.
"Este util că în Parlament există inițiative în zona siguranței rutiere. Noi suntem o asociație din 2000 pentru apărarea drepturilor victimelor accidentelor de circulație. Acesta a fost principalul nostru obiectiv la fondarea asociației, însă am văzut foarte repede că dacă acționăm doar în zona respectării drepturilor fundamentale ale victimelor, nu suntem eficienți, pentru că din păcate se întâmplă atât de multe accidente pe șosele încât ar trebui să fim implicați și în această zonă, să fim activi și aici și să corectăm ceva, pentru că este dramatic", a declarat Cătălin Radu Codescu, în cadrul dezbaterii "Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România", organizată de DC Media Group.
Ce ar trebui să facă Parlamentul, în acest sens, și nu face?
"În primul rând, la nivelul majorității statelor europene există o entitate eficientă care gestionează problema siguranței rutiere. Există și la noi, pe hârtie, un consiliu interministerial pentru siguranță rutieră, care de fapt este un apendic al Ministerului Transporturilor și despre care nu știu dacă dvs. ați auzit, dar nu foarte multă lume a auzit de existența sa, care ar trebui să gestioneze problema siguranței rutiere, să identifice problemele de bază, de fond și de aici ar trebui să plece proiectele reale, eficiente pentru creșterea gradului de siguranță rutieră. Noi identificăm în zona de siguranță rutieră 3 vectori:
Prima este zona de infrastructură. Sunt 9 milioane 300 de mii de mașini și șoferii sunt iresponsabili. De la investiții trebuie plecat. 2,5% din PIB, astea sunt costurile societății românești pentru accidentele de circulație, o sumă enormă. Eu nu am văzut să se facă investiții în România în zona de infrastructură sau educația rutieră, unde suntem deficitari, plecând de la acest procent. Nu am văzut până acum să se abordeze astfel problema. Sunt carențe mari legate de educație și de responsabilitate, pentru că responsabilitatea pleacă tot de la educație", a completat Cătălin Radu Codescu.
Citește mai departe pe dcmedical.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News