Unii șoferi nu-și mai schimbă cauciucurile de iarnă, astfel, circulă cu ele și vara. Care e pericolul?
O anvelopă de vară are însă caracteristici diferite față de una de iarnă. Dacă pneurile de vară se întăresc la temperaturi joase și devin mai moi când e cald, la cele de iarnă este invers. Pe lângă materialul foarte diferit, mai este și profilul anvelopei. Cea de iarnă are profil format din blocuri mari și distante, iar cel de vară este gândit pentru asfalt uscat și ploaie, evacuând mai bine apa.
”Mulți șoferi au impresia că anvelopele de iarnă, mai ‘cărnoase’, oferă o aderența mai bună vara pe asfalt uscat. Ceea ce este total greșit. Pentru că suprafață de rulare este formată din blocuri distanțate care, în momentul frânării, se mișcă și se balansează destul de mult. Anvelopele de vară au blocuri care se autoblochează și oferă o frânare mult mai bună când asfaltul este curat. (...) Diferența se vede atunci când este nevoie de o urgență, să frânăm brusc sau să evităm un obstacol.” citează playtech un site specializat în piese auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu