Ministerul Sănătății continuă să facă pași importanți în dezvoltarea și consolidarea sistemului de medicină de urgență, respectiv Serviciile Publice de Ambulanță.
Parteneriatul încheiat între conducerea Federației Naționale Sindicale ”Ambulanța” din România și Ministerul Sănătății încă de la începutul mandatului de ministru al Sănătății prof. univ. dr. Alexandru Rafila, parteneriat care stabilea inițierea de proiecte care să ducă la dezvoltarea și consolidarea Serviciilor Publice de Ambulanță și a sistemului de medicină de urgență, continuă să dea rezultate pas cu pas.
"Pe lângă suplimentarea consistentă de posturi pentru serviciile de ambulanță, înființarea de noi substații și puncte de ambulanță și asigurarea de personal necesar pentru funcționalitatea acestora, asigurarea de buget necesar pentru investiții și modernizare sedii, cât și acordarea de drepturi salariale, ministrul sănătății cu echipa sa, în ultimele zile au făcut pași importanți în cadrul Ministerului Sănătății, care prin organizarea acestuia și pe partea de urgențe medicale, a dus la:
- Mutarea în sediul Ministerului Sănătății a Centrului Operațional pentru Situații de Urgență (COSU), centrul înființat în Ministerul Sănătății în 2007, care în 2014 a fost mutat ca locație de la Ministerul Sănătății la Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, odată cu plecarea domnului Secretar de Stat dr. Raed Arafat de la Ministerul Sănătății la MAI - Departamentul pentru Situații de Urgență, dar păstrându-se cu structura de personal a Ministerului Sănătății.
Apreciem decizia ministrului Sănătății Prof. Univ. dr. Alexandru Rafila cu sprijinul Guvernului de a fi readus COSU în cadrul Ministerului Sănătății pentru dezvoltarea, digitalizarea acestuia și suplimentarea de personal care va face ca acest centru să aibă rolul important de a gestiona situațiile de urgențe medicale în colaborare cu Departamentul pentru Situații de Urgență pe alte situații de urgențe unde sunt necesare și resurse medicale de urgență.
- Transformarea Serviciului de Medicină de Urgență din cadrul Ministerului Sănătății în Direcție pentru Medicină de Urgență, cu structura de personal necesar bunei funcționări, va duce la gestionarea situațiilor de urgență medicale mult mai eficientă, structură care a existat în Ministerul Sănătății până în 2014, când o parte din personal a fost transferat la DSU, odată cu înființarea DSU.
În concluzie, echipa Ministerului Sănătății pe lângă multele responsabilități medicale pe care le are în gestionarea sistemului medical din România, are și continuă să aibă atenția necesară și pentru sistemul medical de urgență, respectiv serviciile de ambulanță, continuând parteneriatul cu F.N.S.A.R, care este federația reprezentativă la nivelul serviciilor de ambulanță, în vederea finalizării proiectelor care sunt în derulare.
În prezent, îngrijorarea noastră este STAREA DEZASTRUOASĂ a parcului de ambulanțe, care este în responsabilitatea IGSU-DSU din cadrul MAI privind achiziția de ambulanțe necesare în dotarea serviciilor de ambulanță, iar întârzierea mare de finalizare a procedurilor de achiziții de noi ambulanțe conform acordului-cadru multianual aprobat, întârziere care duce la asigurarea asistenței medicale de urgență în teren cu ambulanțe uzate, vechi, cu care nu este posibil a asigura asistența medicală de urgență în condiții necesare pentru pacienți, și care nu oferă siguranță echipajelor și pacienților, cât participanților în trafic.
Cerem ministrului Afacerilor Interne Marian-Cătălin PREDOIU, Viceprim-ministru, care are în subordine IGSU-DSU să intervină în urgentarea achizițiilor de noi ambulanțe, întrucât conducerea DSU este responsabilă de starea parcului de ambulanțe din Serviciile Publice de Ambulanță" se arată într-un comunicat oficial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu