Direcţiile de Finanţe Publice au început restituirea taxelor de poluare încasate în baza OUG 50/2008, considerată de Curtea de Justiţie a UE ca nelegală, astfel că cetăţenii care vor returnarea taxei de primă înmatriculare trebuie să facă cerere, iar în cazul refuzului, se pot adresa instanţei.
Pentru recuperarea taxei ai nevoie de următoarele acte:
- cererea de restituire a taxei;
- copie de pe chitanţa de plată a taxei;
- original şi copie de pe cartea de identitate a autovehiculului eliberată de RAR - copia va fi certificată cu menţiunea "conform cu originalul";
- original şi copie de pe certificatul de înmatriculare a autovehiculului eliberat de Serviciul Înmatriculari din cadrul Instituţiei Prefectului;
- un document din care să rezulte data primei înmatriculari a autovehiculului în străinătate;
- copie de pe cartea de identitate a persoanei;
- declaraţie pe proprie răspundere cu rulajul mediu anual la data înmatriculării în România, exprimat în kilometri;
- expertiza tehnică efectuată de RAR privind deprecierea autovehiculului rulat.
Primul pas este înregistrarea unei petiţii la Direcţia Generală de Finanţe Publice Judeţene, prin intermediul căreia se susţine că taxa este contrară dreptului comunitar şi discriminator şi se solicită restituirea ei, actualizată cu dobânda legală până la data plăţii. Reprezentanţii Direcţiei sunt obligaţi să răspundă la această cerere în 30 zile.
În situaţia în care răspunsul este negativ, cel care solicită returnarea taxei trebuie să întocmească o cerere de chemare în judecată a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice pe care o va depune la Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal a tribunalului în raza căruia îşi are domiciliul. Acţiunea este supusă taxei de timbru, explică deputatul liberal Chiuariu, membru în Comisia juridică a Camerei Deputaţilor. Termenul general de prescripţie pentru creanţe bugetare este de cinci ani.
"Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege (prin care s-a introdus taxa de poluare la prima înmatriculare, n.r.) are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", a decis, în 7 aprilie 2011, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene de la Luxemburg (CJUE).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News