Directorul general al Engie România, Eric Stab, ales preşedinte al Federaţiei ACUE

Peter Fankhauser, fostul director general al agenţiei de turism Thomas Cook, a declarat, marţi, că înţelege supărarea opiniei publice referitoare la remuneraţia sa, dar a susţinut că "a muncit din greu" pentru a salva compania britanică, transmite Reuters.

Operatorul britanic Thomas Cook a anunţat intrarea în faliment în data de 23 septembrie, după ce nu a putut strânge fondurile necesare pentru supravieţuire, în condiţiile în care datoriile depăşeau 1,7 miliarde de lire sterline.

Apărând în faţa unui comitet al Parlamentului britanic, Peter Fankhauser şi-a cerut din nou scuze clienţilor, angajaţilor şi furnizorilor pentru colapsul firmei, dar nu a precizat dacă va returna banii.

Întrebat de salariul său, Fankhauser a subliniat că nu el a stabilit nivelul remuneraţiei şi nu a decis în legătură cu bonusul său.

"Înţeleg deplin atitudinea opiniei publice. Totuşi, ceea ce pot spune este că am lucrat neobosit pentru succesul companiei şi îmi pare nespus de rău că nu am reuşit să obţin un acord", a declarat fostul şef al Thomas Cook.

El a apreciat că bonusul de 750.000 de lire sterline (949.950 dolari) cu care a fost plătit în 2017 ar putea fi teoretic recuperat, dar 30% a fost plătit în acţiuni care acum nu mai valorează nimic.

Fankhauser a apreciat că eforturile sale de a transforma compania de la numirea sa în 2014 au fost constrânse de nivelul ridicat al datoriei, iar responsibilitatea pentru faliment este împărţită între multiple părţi, care au încercat, dar au eşuat, să ajungă la un acord privind planul de restructurare.

Thomas Cook realiza o cifră de afaceri de aproximativ 10 miliarde de lire sterline (11,32 miliarde euro) pe an. De mai mulţi ani, însă, compania era afectată de o concurenţă acerbă între tour operatori şi un mediu economic incert în Marea Britanie, în contextul Brexitului şi al deprecierii lirei. Grupul Thomas Cook are datorii de 1,7 miliarde de lire sterline şi o finanţare suplimentară de 200 milioane lire sterline era decisivă pentru supravieţuirea unei companii cu 19 milioane de clienţi pe an în 16 ţări.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel