Cristian Popescu, directorul general al Stabilus România, a vorbit într-un interviu despre rezultatele remarcabile obținute în compania pe care o conduce grație implementării Sistemului de Management Kaizen, al Îmbunătățirii Continue a Performanței
De când colaborează Stabilus România (STRO) cu Institutul Kaizen România și ce v-a determinat să optați pentru Sistemul de Management Kaizen, al Îmbunătățirii Continue a Performanței?
STRO a început colaborarea cu Institutul Kaizen România (KIRO) în aprilie 2009. Citisem că sunt 4 căi importante de a crește competitivitatea unei companii:
Cea de-a patra modalitate mi s-a părut cea mai accesibilă în acel moment și Kaizen era soluția. Prin această colaborare nu numai că am asigurat locurile de muncă în România, ci le-am și crescut ca număr.
Produceți amortizoare pe gaz și amortizoare hidraulice pentru unele dintre cele mai importante mărci de mașini nemțești. Cum se împacă rigurozitatea germană cu muncitorii români și cu sistemul de management japonez?
Principiul este același: "Trebuie sa te menții sus în liga premier". Dacă nu lupți continuu să te îmbunătățești, pierzi locul; și pentru aceasta este nevoie de viziune, disciplină, consecvență și perseverență. Sistemul japonez te învață să folosești în primul rând toate resursele din companie, să implici toți oamenii, folosind potențialul existent. Nu trebuie să fii japonez sau german pentru a implementa și trăi după aceste principii. Românilor le place să inițieze multe acțiuni și așteaptă ca altcineva să le urmărească și să le aducă la bun sfârșit …
PDCA (Plan-Do-Check-Act) te învață cum să "te asiguri" că un plan de acțiuni s-a încheiat cu succes. După aceea, se trece la Standardizare prin ciclul SDCA și din alternanța acestor pași se asigură îmbunătățirea în timp.
Ce au învățat sutele de angajați ai Stabilus România din Sistemul de Management Kaizen? Cum i-a schimbat pe ei mentalitatea japoneză?
În primul rând, învață să gestioneze mai bine resursele, să înțeleagă necesitatea procedurilor de lucru, pentru a garanta calitatea finală a produselor vândute. După ce înțeleg procedurile, îi responsabilizăm pe nivele diferite și îi încurajăm să îmbunătățească aceste proceduri, pentru a avea cât mai puține pierderi/Muda. Astfel se creează cultura în organizație, pentru îmbunătățirea continuă și valoarea adăugată în toate procesele din companie.
Ne puteți oferi câteva rezultate concrete înregistrate în urma implementării Sistemului de Management Kaizen?
În final, am reușit să demonstrăm că suntem competitivi și ni s-au dat 2 proiecte noi care vor crea încă circa 300 locuri de muncă în STRO.
Faceți parte dintr-o companie germană, cu filiale în lumea întreagă. Ați încercat să propuneți Sistemul de Management KAIZEN și altor reprezentanțe Stabilus? Sau chiar firmei mamă, în Germania? Dacă nu, luați în calcul această posibilitate?
Sunt prezente în grupul Stabilus Principiile Kaizen, abordarea noastră a fost însă diferită. Noi nu am așteptat să ni se spună că: "Trebuie să facem Kaizen", ci am pornit pe calea noastră. După primele 3 luni am prezentat rezultatele și am primit O.K.-ul să continuăm fără a aștepta "uniformizare/standardizare" de la grup. În prezent, facem prezentări de benchmark în grup și încercăm să învățăm unii de la alții despre "cele mai bune practici Kaizen". Multe din ideile din STRO au fost apreciate și preluate de colegii noștri din grup și chiar și de clienți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu