Numărul doi de la grupul auto francez Renault, Thierry Bolloré, cel care va asigura conducerea interimară a companiei după arestarea preşedintelui director general, Carlos Ghosn, în Japonia, a ţinut să îi asigure joi pe salariaţii grupului că vrea să păstreze interesele Renault şi ale alianţei cu partenerul japonez Nissan.
"Voi veghea la garantarea stabilităţii grupului şi pentru a ne continua misiunile: păstrarea intereselor grupului Renault şi perenitatea alianţei. Puteţi conta pe angajamentul meu total", a declarat Thierry Bolloré într-un mesaj video publicat pe Twitter şi adresat celor 180.000 de salariaţi ai grupului. "Vreau să ştiţi că grupul este perfect organizat pentru a asigura continuitatea societăţii", a insistat directorul general delegat, care asigură, provizoriu, conducerea executivă a grupului Renault, proprietarul Dacia, transmite AFP.
Thierry Bolloré a preluat frâiele la constructorul auto francez marţi seara, după o reuniune de urgenţă a Consiliului de Administraţie de la Renault, la o zi după arestarea lui Carlos Ghosn, bănuit de nereguli financiare în Japonia. Apreciind că nu este în măsură să se pronunţe, pe fond, asupra acestei afaceri, Consiliul de Administraţie de la Renault a decis să nu îl înlăture pe Carlos Ghosn din postul de preşedinte director general, spre deosebire de Consiliul de Administraţie de la Nissan care a votat, joi, în unanimitate, în favoarea înlăturării lui Ghosn din postul de preşedinte.
Mitsubishi Motors intenţionează să îl demită rapid pe Carlos Ghosn
Mitsubishi Motors, al treilea membru al alianţei care împreună cu Renault şi Nissan numără peste 450.000 de salariaţi, intenţionează să îl demită rapid pe Carlos Ghosn din postul de preşedinte. O reuniune a Consiliului de Administraţie va avea loc luni, a precizat un purtător de cuvânt.
Oficial, franco-libiano-brazilianul Ghosn este acuzat că, împreună cu alţi complici, "şi-a minimizat retribuţia în cinci reprize, perioada iunie 2011 - iunie 2015", declarând la fisc venituri totale de 4,9 miliarde de yeni (aproximativ 37 milioane euro) în locul unor venituri de aproape 10 miliarde de yeni. De asemenea, Ghosn este acuzat şi că a folosit bunurile companiei Nissan în scopuri personale, potrivit rezultatelor unei anchete interne efectuate de Nissan în ultimele luni.
Renault - Nissan, parteneriat din 1999
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News