Dirijabilele ar putea fi viitorul călătoriilor între orașe fiindcă sunt mult mai puțin poluante.
Conform The Guardian, persoanele care se îngrijorează în legătură cu amprenta de carbon a drumurilor aviatice, dar vor în același timp să protejeze mediul de poluarea cu dioxid de carbon ar putea apela la o soluție ingenioasă a unei companii britanice: dirijabilele comerciale. Astfel, călătoriile precum cele de la Liverpool la Belfast sau din Barcelona spre Insulele Balneare vor fi mult mai prietenoase cu mediul.
Hybrid Air Vehicles (HAV) a dezvoltat o nouă astfel de aeronavă prietenoasă cu mediul la 84 de ani de la Dezastrul de la Hindenburg, când 36 de persoane și-au pierdut viața. Anunțul a venit miercuri, acompaniat de o listă de rute pe care speră să le efectueze din 2025.
Printre rutele pentru dirijabilul Airlander 10 va fi și Barcelona – Palma de Mallorca, traseu pe care cei maxim 100 de pasageri îl vor completa în patru ore și jumătate. Compania din Bedford, Marea Britanie, spune că drumul va dura la fel cât durează un zbor comercial între aceleași destinații dacă sunt luate în calcul și duratele intrării și ieșirii din aeroport, dar cu un cost de dioxid de carbon mult mai mic. HAV susține că amprenta de carbon pentru fiecare pasager este de 4,5 kg, de 10 ori mai puțin față de cele 53 kg emise per pasager dacă vorbim de un zbor comercial.
Alte rute includ Liverpool – Belfast care durează în jur de cinci ore și 20 de minute, Oslo – Stockholm, distanță parcursă în șase ore și jumătate, dar și Seattle – Vancouver, drum care durează puțin peste patru ore.
CEO-ul Tom Grundy compară dirijabilul său cu „un feribot rapid”. „Nu este un produs de lux, este o soluție practică pentru a rezolva criza climatică”, a transmis el, adăugând că 47% din zborurile regionale leagă orașe care se află la mai puțin de 370 kilometri depărtare și emit o cantitate uriașă de dioxid de carbon.
„Avem o aeronavă concepută pentru a parcurge distanțe foarte lungi care parcurge distanțe foarte scurte, când există de fapt o soluție mai bună”, a adăugat Grundy cu referire la avioanele cu reacție. „Cât de mult vom mai aștepta până când vom elimina luxul de a călători pe distanțe atât de scurte cu o amprentă atât de mare de carbon?”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu