Pe piaţa auto din Europa circulă mai multe zvonuri conform cărora maşinile Seat ar putea fi retrase de la producţie. Grupul Volkswagen a reacţionat.
În urma zvonurilor recente despre viitorul incert al Seat, CEO-ul VW și președintele consiliului de administrație al Seat, Thomas Schäfer a făcut câteva declarații.
„Nu punem capăt brandului Seat. Trebuie doar să decidem asupra viitorului lui. Încă lucrăm la un plan pentru Seat, deocamdată arată bine până în 2028 sau 2029. Este un brand entry-level pentru clienții tineri. Joacă un rol cu adevărat important în Europa, în special în Spania, Marea Britanie și Austria”, a declarat Thomas Schäfer pentru Autocar.
Volkswagen ar putea fi obligat să ramburseze banii pentru vehiculele diesel echipate cu software-ul care ”a manipulat” datele privind emisiile.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene s-a pronunțat asupra recursului introdus de un grup de consumatori austrieci în contextul așa-numitului Dieselgate, scandalul care a scos la lumină existența unui dispozitiv de manipulare a emisiilor pentru a ascunde nivelurile reale de poluare ale motoarelor diesel.
Potrivit judecătorilor UE, ”software-ul instalat pe vehiculele diesel care, la temperaturi obișnuite și în cea mai mare parte a anului, reduce eficacitatea sistemului de control al emisiilor, constituie un dispozitiv interzis”.
Acestea fiind spuse, Curtea a clarificat care sunt drepturile consumatorilor în cazul constatării existenței unui astfel de software. De altfel, unii cetățeni au depus contestație la două instanțe austriece cerând să își poată anula contractele de cumpărare încheiate între 2011 și 2013 cu Volkswagen și Porsche, una dintre companiile grupului.
Deoarece aceasta este o chestiune legată de reglementarea UE privind consumatorii, Curtea Supremă de la Viena a trimis dosarele la Luxemburg.
Judecătorii UE au reamintit că, potrivit unei directive din 1999, rezilierea contractului de vânzare ”nu este exclusă” atunci când consumatorul constată existența unui viciu non ”minor”, scrie Europa Today.
Și acesta ar fi cazul software-ului folosit de Volkswagen. Potrivit Curții UE, conform directivei UE 1999/44, în cazul în care un consumator nu a obținut repararea sau înlocuirea unui bun, ”poate cere o reducere corespunzătoare a prețului sau rezilierea contractului. Totuși, rezilierea este exclusă dacă lipsa de conformitate a bunurilor este minoră. Instanța declară în acest sens că un vehicul nu are calitatea obișnuită a bunurilor de același tip la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil și, prin urmare, nu respectă contractul dacă, în ciuda faptului că are omologarea CE de tip în vigoare și putând, în consecință, fi folosit pe drum, acest vehicul este echipat cu un dispozitiv interzis. În consecință, în principiu nu este exclusă rezilierea contractului”, conchide Curtea.
Procurorii din Germania au efectuat percheziţii la sediul central din Wolfsburg al Volkswagen, în cadrul celei mai recente investigaţii legate de manipularea emisiilor (Dieselgate). CITEŞTE MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News