Divorţul de Naşul Radu Moraru, strategia de lansare a Digi News. Ce jocuri politice ar putea face RCS&RDS

radu-moraru-nasul
radu-moraru-nasul

Strategia de lansare a viitorului post tv de ştiri Digi News începe să se contureze din ce în ce mai clar, la fel ca şi categoria de public pe care RCS&RDS doreşte să o poată influenţa, în perspectiva alegerilor din 2012. După eşecul 10 TV, RCS&RDS renunţă să încerce să câştige de partea sa publicul televiziunilor de ştiri, aşa cum a încercat folosind Naşul lui Radu Moraru, şi se concentrează pe polarizarea publicului interesat de politică mai mult în perioada evenimentelor importante, aşa cum sunt alegerile locale şi cele generale.

Jurnalistul Radu Moraru spunea, miercuri, că deciziile manageriale din cadrul 10 TV, unde realizează emisiunea Naşul, îl fac să se gândească la presiuni politice pentru distrugerea postului. Realitatea pare a fi, însă, puţin mai nuanţată: reorientarea puterii către un alt public pe care să încerce să-l influenţeze. Mult trâmbiţata lansare de la sfârşitul anului 2010 a 10 TV, televiziunea generalistă din portofoliul RCS&RDS, a fost un eşec din punctul de vede al aşteptărilor de rating. Prin această televiziune, se dorea atragerea de la celelalte televiziuni a publicului educat şi interesat de ceea ce se întâmplă în jurul său, public pe care Naşul Radu Moraru să-l preia pentru lansarea mesajelor politice venite din partea actualei puteri.

Aşa că s-a trecut rapid la înfiinţarea unei alte televiziuni de ştiri: Digi News. De aproximativ şapte luni de zile, în Parlament şi pe la celelalte instituţii ale statului s-au acreditat jurnalişti de la Digi, pentru a-şi face mâna într-ale politicii şi pentru a fi gata să intre în focuri odată cu lansarea Digi News. Lucrează cu zel, de parcă Digi News chiar ar emite. Pe piaţa media, se produc mişcări de trupe. Zilele trecute, Emma Zeicescu şi Cosmin Stan  anunţau că vor pleca la Digi News. În cadrul cadrul aceluiaşi grup media, RCS&RDS, Radu Moraru se plânge că la 10 TV sunt daţi afara oamenii, în mod nejustificat. „Au dat oamenii afară, chiria sediului e neplătită, nu se mai întâmplă nimic acolo. Iar eu nu reuşesc să-l găsesc pe marele miliardar Teszari la sediul lui din Budapesta, unde mă aflu acum. E acelaşi om care a venit la mine acasă, a mâncat mâncare făcută de mama mea, şi acum nu pot să stau de vorbă cu el“, a spus Moraru pentru hotnews.ro.

Aşa că strategia de lansare a Digi News devine tot mai clară. „Sunt puţine şanse de a lua din publicul deja consolidat al celorlalte televiziuni de ştiri. Foarte eficientă ar putea fi fragmentarea publicului de sport, de la televiziunile de sport deţinute şi trimiterea lui către noul canal de ştiri. Există foarte mulţi oameni care nu sunt interesaţi de politică tot timpul, ci numai în preajma evenimentelor importante. Iar alegerile locale şi generale trezesc interesul şi celor care în general nu urmăresc astfel de subiecte. Audienţele la fotbal sunt printre cele mai mari. Aşa că direcţionarea tuturor acestor oameni către propria televiziune de ştiri poate avea un potenţial foarte mare. E ceea ce afăcut ProTv în cazul Pro Cinema sau sport.ro, de exemplu. A promovat postul secundar folosind postul principal“, a explicat pentru DeCe News Antonio Momoc, expert în comunicare.

Citeşte şi:

Radu Moraru: 10TV este în moarte clinică. Foarte mulţi oameni au fost daţi afară

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel